poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Dzień dobry :)

Podczas dzisiejszych zajęć :

- przeczytasz tekst i ocenisz postępowanie bohaterów
- poznasz zasady obowiązujące rowerzystę
- będziesz właściwie używał wyrazów określających następstwa czasowe
- poćwiczysz dodawanie w zakresie 100

Temat : Bezpieczni na rowerze.

Otwórz podręcznik na stronie 62- 63 i zaproś  kogoś z domowników do wspólnego  przeczytania czytanki pt:  Dla kogo ta ścieżka? Tekst zaznaczony kolorem czarnym niech przeczyta np. rodzic, a tekst zaznaczony kolorem zielonym przeczytaj sam.
Teraz opowiedz : Jak oceniasz postępowanie Kacpra?  Następnie wykonaj ćwiczenie1 ze str. 69

Czy wiesz co to jest ścieżka rowerowa?
Jakie zasady na niej obowiązują ?

A więc, ścieżka rowerowa to wydzielony pas drogowy przeznaczony dla ruchu rowerowego oznaczony   odpowiednimi znakami  w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego.



ZNAKI NAKAZU

            DROGA DLA ROWERÓW                            KONIEC DROGI DLA ROWERÓW


                          

Rower, to  jedno lub wielośladowy pojazd drogowy napędzany siłą mięśni poruszających się nim osób za pomocą przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami.

Budowa roweru

Rower gotowy do jazdy powinien być wyposażony w : 
- co najmniej jedno światło pozycyjne białe i odblaskowe czerwone o  kształcie  innym niż trójkąt 
(z przodu)
- co najmniej jedno światło pozycyjne czerwone z tyłu 
- co najmniej jeden skutecznie działający hamulec
- dzwonek lub inny sygnał dzwiękowy
Rowerzysta gotowy do jazdy powinien mieć ze sobą : kamizelkę odblaskową, kask ( nie jest obowiązkowy, ale wskazany), buty sportowe z grubszą podeszwą, niekrępujące ruchów ubranie, pompkę do roweru, bidon.

A teraz wykonaj ćwiczenie 2, s.69

Pamiętaj ! 

- dzieci do lat 10 mogą korzystać z drogi publicznej pod opieką osoby dorosłej, mogą jeździć na rowerze po chodniku (ostrożnie, ustępując miejsca pieszym),
- przed przejściem dla pieszych zsiadamy z roweru i przeprowadzamy przez jezdnię.


Ciekawostki 

1 . Obecna polska nazwa rower pochodzi od brytyjskiej firmy Rover, która dawniej produkowała rowery.

2. Energia którą pochłania produkcja jednego egzemplarza samochodu, wystarczyłaby na wyprodukowanie ponad stu rowerów.
3. Skórzane siodełko Brooks B17 jest produkowane w niezmienionej formie od ponad 115 lat.

Zanim przejdziemy do kolejnej lekcji otwórz zeszyt z j. polskiego, zapisz datę, temat i wykonaj ćwiczenie 1, s.61. Zdania zapisz pod tematem lekcji. 



 Ćw. 2, s.61 jest dla chętnych. 






 PRZERWAAA!!!!



MATEMATYKA !  CZAS START !

Temat : Dodawanie w zakresie 100 .
(Zapisz w zeszycie datę i temat lekcji)


Zróbmy to ćwiczenie wspólnie. Na początek przypomnij sobie, która to cyfra  dziesiątek, a która  jedności, będzie to bardzo pomocne w dalszej pracy. 



Aby łatwiej obliczyć działania z ćw. 1, s.28 (podręcznik) można rozpisać je tak :

36 + 2 = ? 

36 + 2= 30 + 6 + 2 = 30 + 8 = 38

73+5= ?

73 + 5 = 70 + 3 + 5 = 70 + 8 = 78

A teraz spróbuj wykonać obliczenia samodzielnie. 
Otwórz podręcznik na s. 28 i wykonaj ćw. 2 i 3. (przyklady z ćw. 2 rozpisz według wzoru, w ćw. 3 możesz wykonać  obliczenia  w pamięci  albo rozpisywać na oddzielnej kartce, w swoim notesie lub w brudnopisie)

Ćw. 4 jest dla chętnych.

To wszystko na dzisiaj. 


Na koniec zapraszam Was na wycieczka 
do Muzeum Nietypowych Rowerów w Gołębiu/k. Dęblina 
Jest to prywatne muzeum, w którym można zobaczyć najdziwniejsze i najbardziej nietypowe rowery, m.in.: składane, poziome, asymetryczne, turystyczne, a nawet rower kosmiczny.
Warto obejrzeć filmik do końca, Dobrej zabawy :)
https://www.youtube.com/watch?v=teCMymfi3zI&feature=share&fbclid=IwAR2e94B5MFI5ZfUolMtmcPc3ktZVveM_bFRM-dwBAxcAnIDKhgP-pOxz0Ow




Miłego dnia :)





3 komentarze:

  1. ��☺️ pozdrawiam i życzę miłego dnia. Oliwia O. ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) Podobała się wycieczka do Muzeum Nietypowych Rowerów ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Była super lekcja.Podobało mi się muzeum rowerów chciałabym zobaczyć je na żywo.😄😄😄

    OdpowiedzUsuń