środa, 15 kwietnia 2020

Witajcie moi mili :)
Jak się macie ?
Ja mam się całkiem dobrze i bardzo się cieszę, 
że  znowu możemy  spotkać się na naszym klasowym blogu.
A tak naprawdę to trochę się za Wami stęskniłam, a Wy ? 
Możecie napisać o tym w komentarzach ;)


No to zaczynamy kolejny tydzień pracy zdalnej.
Podczas dzisiejszych zajęć:

- przypomnisz numery alarmowe i sposób wzywania pomocy przez telefon
- poznasz zasady udzielania pierwszej pomocy w niektórych przypadkach
- poznasz wyposażenie podręcznej apteczki
- poćwiczysz dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100

Temat :  Dzień odkrywców. Potrafimy udzielić pomocy. 
(Zapisz datę i  temat w zeszycie)

Na początek sprawdź czy pamiętasz numery alarmowe. Otwórz ćwiczenia  na s.72 i wykonaj ćw. 1

(Jeśli jest to możliwe, wydrukuj obrazek, uzupełnij, pokoloruj i wklej do zeszytu) 



Czym jest pierwsza pomoc? 

Pierwsza pomoc to czynności, które KAŻDY z nas jest w stanie wykonać 
nie używając żadnych  przyrządów medycznych
Mając do dyspozycji tylko  ręce i głowę, możemy uratować komuś życie!

W udzielaniu pierwszej pomocy często  bardzo pomocne są nam :
 podręczna apteczka lub defibrylator.  

 Defibrylator to  sprzęt medyczny niezbędny podczas ratowania ludzkiego życia. Urządzenie to  coraz częściej można spotkać w miejscach publicznych, w urzędach, instytucjach, szkołach. Defibrylator stosowany jest w  przypadkach nagłego zatrzymania akcji serca do jej przywrócenia zanim pojawi się pomoc medyczna. 
Apteczka to pojemnik, walizka, torebeczka czy  saszetka, które służą  do przechowywania materiałów i środków przeznaczonych do udzielania pierwszej pomocy. Powinny być wyraźnie oznakowane, trwałe i czyste. 
Aby lepiej poznać wyposażenie apteczki wykonaj ćw.3 ,s.73. Rozszyfruj nazwy  przedmiotów, które powinny się w niej znaleźć. 
Pomoc: oznaczenie 1C = literka W, 1H = literka O, 1E = literka D, 5B = literka A 
hasło : WODA
A teraz zapraszam na film,  
w którym przypomnicie sobie: jak prawidłowo wezwać pomoc przez telefon, jak działa defibrylator oraz co to jest resuscytacja, masaż serca i jak prawidłowo wykonać te czynności.



Otwórz teraz podręcznik na s.66-67 i przeczytaj tekst informacyjny, z którego dowiesz się jak udzielić pierwszej pomocy w wypadku zranienia, krwotoku z nosa, oparzenia, zadławienia czy przegrzania. Następnie spróbuj odpowiedzieć ustnie na pytanie 1, s.67

W formie krótkiej notatki (wystarczą dwa zdania) napisz  w zeszycie odpowiedź na  pytanie. 
Dlaczego wszyscy powinni znać zasady udzielania pierwszej pomocy ?

Na zakończenie zajęć wykonaj ćw. 2, s. 72 i 4 ,s.73



PRZERWAAA!

Dzisiaj na przerwę zapraszają MINIONKI :)


MATEMATYKA ! CZAS START!



Ostatnio ćwiczyliśmy odejmowanie dużych liczb w zakresie 100. Dzisiaj dalej będziemy trenować te umiejętności. 

Jak wiadomo odejmowanie można sprawdzić za pomocą dodawania. Aby to utrwalić wykonaj w zeszycie ćw. 4 ze s.42
Przykład : 69 -7 = 62 , bo 62 +7 = 69 

Teraz wykonaj ćw.5 ,s.29 . Uporządkuj liczby od największej do najmniejszej. 
Możesz zapisać je innym kolorem np. takim jak kolor ramki. 

A po czym poznasz, która liczba jest największa ? 
Cyfra  dziesiątek wskaże nam, która liczba jest największa, jeśli czyfra dziesiątek jest największa to liczba, w której ona występuje będzie liczba  największą. np. w zielonej ramce największa będzie liczba 83. 

Czas na zadania tekstowe. 
Otwórz  ćwiczenia na s.29 i wykonaj zadanie 3.  

Przeczytaj treść zadania i zastanów się co już wiesz z treści zadania, a co musisz  obliczyć?
Dane: (to co już wiemy) 
29 dni - rybacy wypłynęli na tyle dni w morze
wrócili o 8 dni wcześniej.
Szukane : (to co musimy obliczyć)
Ile dni byli na morzu - ?  Pomoc : 29 - 8 = ?
Odp: Rybacy byli na morzu …….
Ile to tygodni - ?  Pomoc:  ? : 7 ( bo tydzień ma 7 dni) =  ....
Odp: .... .dni to …..tygodnie. 

Zadanie 4, s 29 spróbuj wykonać samodzielnie.

W zeszycie zapisz pytania , działania i odpowiedzi do zadań ( 3 i 4, s. 29). Nie musisz wypisywać danych i szukanych, zapisz je w brudnopisie, to pomoże w prawidłowym rozwiązaniu zadań. 
(Poproś rodziców, aby zrobili zdjęcie Twojej pracy i przesłali je do mnie) 

Dla chętnych proponuję ćw. 2 i 3 s.42

To wszystko na dzisiaj. 
Dziękuję za piękne życzenia i świąteczne prace plastyczne.
Dbajcie o siebie, życzę Wam dużo zdrówka i uśmiechu.

Do jutra ...


8 komentarzy:

  1. Witam po przerwie świątecznej, tęsknię za Panią,za szkołą i kolegami. Pozdrawiam wszystkich Kuba Ognik

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry wszystkim,bardzo za wami tęsknię i nie mogę się doczekać kiedy wrócę do szkoły i zobaczę całą klasę razem z Panią Basią:-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Pani Basiu i moja kochana klaso:-* tęsknię za Wami bardzo i nie mogę się doczekać, kiedy znowu się wszyscy zobaczymy:) buziaki dla wszystkich:-* :-* Nikola

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam Panią Basię, oraz całą klasę pozdrawiam i ściskam wszystkich serdecznie Pati W.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry Pani Basiu i klaso, ja też nie mogę się doczekać kiedy Was zobaczę, mam nadzieje, że szybko się zobaczymy:) Klaudia

    OdpowiedzUsuń