Witajcie moi mili :)
Jak się macie ?
Ja mam się całkiem dobrze i bardzo się cieszę,
że znowu możemy spotkać się na naszym klasowym blogu.
A tak naprawdę to trochę się za Wami stęskniłam, a Wy ?
Możecie napisać o tym w komentarzach ;)
No to zaczynamy kolejny tydzień pracy zdalnej.
Podczas dzisiejszych zajęć:
- przypomnisz numery alarmowe i sposób wzywania pomocy przez telefon
- poznasz zasady udzielania pierwszej pomocy w niektórych przypadkach
- poznasz wyposażenie podręcznej apteczki
- poćwiczysz dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100
Temat : Dzień odkrywców. Potrafimy udzielić pomocy.
(Zapisz datę i temat w zeszycie)
Na początek sprawdź czy pamiętasz numery alarmowe. Otwórz ćwiczenia na s.72 i wykonaj ćw. 1
(Jeśli jest to możliwe, wydrukuj obrazek, uzupełnij, pokoloruj i wklej do zeszytu)
Czym jest pierwsza pomoc?
Pierwsza pomoc to czynności, które KAŻDY z nas jest w stanie wykonać
nie używając żadnych przyrządów medycznych.
Mając do dyspozycji tylko ręce i głowę, możemy uratować komuś życie!
W udzielaniu pierwszej pomocy często bardzo pomocne są nam :
podręczna apteczka lub defibrylator.
Defibrylator to sprzęt medyczny niezbędny podczas ratowania ludzkiego życia. Urządzenie to coraz częściej można spotkać w miejscach publicznych, w urzędach, instytucjach, szkołach. Defibrylator stosowany jest w przypadkach nagłego zatrzymania akcji serca do jej przywrócenia zanim pojawi się pomoc medyczna.
Apteczka to pojemnik, walizka, torebeczka czy saszetka, które służą do przechowywania materiałów i środków przeznaczonych do udzielania pierwszej pomocy. Powinny być wyraźnie oznakowane, trwałe i czyste.
Aby lepiej poznać wyposażenie apteczki wykonaj ćw.3 ,s.73. Rozszyfruj nazwy przedmiotów, które powinny się w niej znaleźć.
Pomoc: oznaczenie 1C = literka W, 1H = literka O, 1E = literka D, 5B = literka A
hasło : WODA
A teraz zapraszam na film,
w którym przypomnicie sobie: jak prawidłowo wezwać pomoc przez telefon, jak działa defibrylator oraz co to jest resuscytacja, masaż serca i jak prawidłowo wykonać te czynności.
Otwórz teraz podręcznik na s.66-67 i przeczytaj tekst informacyjny, z którego dowiesz się jak udzielić pierwszej pomocy w wypadku zranienia, krwotoku z nosa, oparzenia, zadławienia czy przegrzania. Następnie spróbuj odpowiedzieć ustnie na pytanie 1, s.67
W formie krótkiej notatki (wystarczą dwa zdania) napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie.
Dlaczego wszyscy powinni znać zasady udzielania pierwszej pomocy ?
Na zakończenie zajęć wykonaj ćw. 2, s. 72 i 4 ,s.73
PRZERWAAA!
Dzisiaj na przerwę zapraszają MINIONKI :)
MATEMATYKA ! CZAS START!
Ostatnio ćwiczyliśmy odejmowanie dużych liczb w zakresie 100. Dzisiaj dalej będziemy trenować te umiejętności.
Jak wiadomo odejmowanie można sprawdzić za pomocą dodawania. Aby to utrwalić wykonaj w zeszycie ćw. 4 ze s.42
Przykład : 69 -7 = 62 , bo 62 +7 = 69
Teraz wykonaj ćw.5 ,s.29 . Uporządkuj liczby od największej do najmniejszej.
Możesz zapisać je innym kolorem np. takim jak kolor ramki.
A po czym poznasz, która liczba jest największa ?
Cyfra dziesiątek wskaże nam, która liczba jest największa, jeśli czyfra dziesiątek jest największa to liczba, w której ona występuje będzie liczba największą. np. w zielonej ramce największa będzie liczba 83.
Czas na zadania tekstowe.
Otwórz ćwiczenia na s.29 i wykonaj zadanie 3.
Przeczytaj treść zadania i zastanów się co już wiesz z treści zadania, a co musisz obliczyć?
Dane: (to co już wiemy)
29 dni - rybacy wypłynęli na tyle dni w morze
wrócili o 8 dni wcześniej.
Szukane : (to co musimy obliczyć)
Ile dni byli na morzu - ? Pomoc : 29 - 8 = ?
Odp: Rybacy byli na morzu …….
Ile to tygodni - ? Pomoc: ? : 7 ( bo tydzień ma 7 dni) = ....
Odp: .... .dni to …..tygodnie.
Zadanie 4, s 29 spróbuj wykonać samodzielnie.
W zeszycie zapisz pytania , działania i odpowiedzi do zadań ( 3 i 4, s. 29). Nie musisz wypisywać danych i szukanych, zapisz je w brudnopisie, to pomoże w prawidłowym rozwiązaniu zadań.
(Poproś rodziców, aby zrobili zdjęcie Twojej pracy i przesłali je do mnie)
Dla chętnych proponuję ćw. 2 i 3 s.42
To wszystko na dzisiaj.
Dziękuję za piękne życzenia i świąteczne prace plastyczne.
Dbajcie o siebie, życzę Wam dużo zdrówka i uśmiechu.
Do jutra ...
Witam po przerwie świątecznej, tęsknię za Panią,za szkołą i kolegami. Pozdrawiam wszystkich Kuba Ognik
OdpowiedzUsuńHej Kuba,a za koleżankami nie tęsknisz?
UsuńCześć Asia, trochę też 😉🤣👍
Usuń👍😀
UsuńDzień dobry wszystkim,bardzo za wami tęsknię i nie mogę się doczekać kiedy wrócę do szkoły i zobaczę całą klasę razem z Panią Basią:-).
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani Basiu i moja kochana klaso:-* tęsknię za Wami bardzo i nie mogę się doczekać, kiedy znowu się wszyscy zobaczymy:) buziaki dla wszystkich:-* :-* Nikola
OdpowiedzUsuńWitam Panią Basię, oraz całą klasę pozdrawiam i ściskam wszystkich serdecznie Pati W.
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani Basiu i klaso, ja też nie mogę się doczekać kiedy Was zobaczę, mam nadzieje, że szybko się zobaczymy:) Klaudia
OdpowiedzUsuń