piątek, 17 kwietnia 2020

Witajcie:)



 Podczas dzisiejszych zajęć:
-przeczytasz wiersz i tekst informacyjny
-poznasz etapy powstawania owoców
wykonasz ćwiczenia gramatyczne, otrograficzne i językowe
-poćwiczysz dodawanie i odejmowanie w zakresie 100

 Temat na dzisiaj to: Wiosna w sadzie 
(Zapisz w zeszycie datę i temat)

Otwórz podręcznik na stronie 70 i przeczytaj wiersz D. Gelner  pt.  " Sad rozkwita" 
Najpierw przeczytaj wiersz po cichu, a następnie głośno. 
Postaraj się czytać :
- poprawnie i  płynnie całymi zdaniami  
- z odpowiednią intonacją i ekspresją
- uwzględniaj wszystkie znaki przestankowe.
 Propozycja na wieczór :)

Na pewno wiesz, że czytanie jest ważne niesłychanie,więc zorganizuj  konkurs pięknego czytania  w którym wezmą udział wszyscy  domownicy :)  Możesz przygotować dyplomy i wyróżnienia ;)


Teraz spróbuj odpowiedzieć ustnie na pytanie 1 i 2 ze s. 70 
(Polecenie z punkt 3  zostawiamy na poniedziałek :)

Następnie poszukaj w wierszy rymujących się wyrazów. Pamiętasz co to są rymy ? 
Rymy są to podobnie lub tak samo  brzmiące końcówki wyrazów lub wersów  (linijka w wierszu to wers)
Rymy mogą być pomocne przy :
  • tworzeniu wierszy
  • komponowaniu piosenek
  • opracowywaniu haseł reklamowych

Wykonaj teraz ćw.1, s.76

W dalszej części dzisiejszych zajęć poszukamy ciekawostek przyrodniczych.  
Zapraszam na krótki filmik pt. "Od kwiatu do owocu"

Przeczytaj tekst informacyjny ze s.70 i poszukaj fragmentu ,w którym jest opisane jaką 
rolę spełniają  pszczoły  w procesie przemiany kwiatu w owoc. 
Pszczoły są  bardzo pożyteczne i należy o nie dbać. Zobacz jak wygląda ich praca: 


Aby sprawdzić i utrwalić wiadomości z dzisiejszej lekcji przyrody  wykonaj ćw. 4 i 5 i 6, s. 77-78

 Ciekawostka !
Czas na chwilę odpoczynku i muzyczną zabawę :)

A teraz wykorzystasz swoje wiadomości przyrodnicze podczas ćwiczeń gramatycznych, ortograficznych  i językowych . 
Przypomnij sobie, 
w jakiej formie mogą występować rzeczowniki  oraz co to są rodziny wyrazów. 

Wykonaj teraz ćw. 2 i 3, s.76  

W zeszycie pod tematem lekcji  przepisz  krótką notatkę : 

W sadzie uprawia się drzewa lub krzewy owocowe. Uprawą sadu zajmuje się sadownik. Sadownictwo to prace związane z uprawą sadu.

Jeśli masz taka możliwość wydrukuj kolorowankę, wklej do zeszytu  i pokoloruj. Oczywiście najpiękniej jak potrafisz :)


Pod spodem utwórz i zapisz rodzinę wyrazów :  sad  i owoc. Następnie z każdej rodziny wybierz po jednym  wyrazie  i ułoż z nim  zdanie. 

Pomoc : 
sad - .............…….
Zdanie z wybranym wyrazem .
owoc- ........…………...
Zdanie z wybranym wyrazem.


ZAPAMIĘTAJ !
W wyrazie pszczoła po p piszemy sz. Ten wyraz to wyjątek .
Zapisz tą zasadę w zeszycie,  a wyraz pszczoła  w słowniczku obrazkowym na ostatniej stronie.
 Zrób też miejsce na inne wyjątki, które znajdziesz na naszym blogu w notatkach z wczorajszej  lekcji. 



PRZERWAAA!!!
To teraz zatańcz "taniec" radości :)

Zaproście do zabawy wszystkich  domowników  :)

To jeszcze łyk wody, oczywiście dla zdrowia i urody :)
Głęboki oddech i czas na zdania matematyczne. 

Na rozgrzewkę zagdki . Otwórz podręcznik na s.30 i wykonaj ćw. 6 (polecenie z kropeczka jest dla chętnych),  7 i 8 

Dzisiaj dalej trenujemy odejmowanie w zakresie 100, więc wykonaj ćw.1 i 2, s. 43
(Poprzednią lekcję oddziel  matematycznym szlaczkiem)

Pomoc (ćw.2, s. 43) 

Świetnie liczysz ! Teraz rozwiąż zadania tekstowe : 3 i 4, s.43 Przeczytaj treść i zastanów się, które to dane , a które szukane.

Pomoc (ćw.4,s.43)
Dane : 
 38 dzieci - zajęcia we wtorek
o 5 dzieci mniej  - zajęcia w piątek 
Szukane:  
? - ..................................
Ułóż pytanie, a dowiesz się co trzeba wpisać w miejsce kropek :).
Pytanie , obliczenie i odpowiedź  zapisz w zeszycie. 

Ćw. 5 i 6,s. 43  są dla chętnych .


W wolnej chwili  zapraszam na film. Podczas oglądania zastanów  się,
 dlaczego bez pszczół może  być zagrożone życie na Ziemi?
 Możesz napisać o tym w komentarzach. 

DBAJMY O PSZCZOŁY 



To wszystko na dzisiaj. 
Życzę miłego weekendu, dużo zdrówka i uśmiechu :)




7 komentarzy:

  1. Dzień dobry kochana klaso 2c razem z Panią Basią. Bardzo tęsknię za wami :-) ;-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Panią Basię i klasę 2c. Życzę wszystkim miłego dnia. Luiza K.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie dziewczynki :) Ja też bardzo za Wami tęsknię...Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bez pszczół nie będzie roślin, bez roślin nie będzie zwierząt,a bez roślin i zwierząt nie będzie życia. Nikola:) pozdrawiam całą klasę i Panią Basię:-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie. Bardzo dobra odpowiedź 👍Pozdrawiam serdecznie 😘

      Usuń