poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Dzień dobry :) 



Witajcie moi mili :) 
 Przed nami kolejny tydzień nauki zdalnej. 
Na początek zagadka.
 Kto jest na portretach ?  Napiszcie w komentarzach :)
Ciekawe kto zgadnie ? 




1

Gratuluję pięknych prac :) 
Na kolejny tydzień wspólnej nauki życzę wytrwałości Wam i Waszym rodzicom.
No to zaczynamy...

Temat dzisiejszych zajęć to :  Wiosna w polu i w ogrodzie
(zapisz w zeszycie datę i temat lekcji)

Cele: 
- poznasz i omówisz czynności związane z pracą rolnika
- wykonasz ćwiczenia ortograficzne
- poćwiczysz odczytywanie  wskazań zegara
- wykonasz pracę plastyczną

Na początek kilka informacji na temat pracy rolnika. 


Rolnik to  osoba pracująca na roli uprawiająca własne lub cudze pole. A więc rola to inaczej pole uprawne, na którym  działają maszyny rolnicze. Rolnictwem może zająć się każdy, konieczne jest jednak posiadanie gospodarstwa lub chociaż odpowiedniego obszaru ziemi, na którym moglibyśmy takie gospodarstwo stworzyć. Rolnik to zawód, który kojarzony jest głównie z wsią. Wiele osób nie zdaje sobie jednak sprawy, jak trudne jest to zajęcie.Kiedyś zawód rolnika był automatycznie przekazywany z ojca na syna. Dziś jest to świadomy wybór. Zawód rolnika wiąże się z wieloma wyrzeczeniami.  Wykonuje się go 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. 

Przy dzisiejszym temacie warto też wspomnieć o pracy ogrodnika. Ogrodnik to osoba uprawiająca warzywa, owoce, rośliny ozdobne, a ogród jest jego miejscem pracy. Musi być cierpliwy i wkładać w swoją pracę dużo serca – to  praca, w której konieczna jest pasja i zafascynowanie. Ogrodnictwo to dział nauk, które zajmują się  nie tylko hodowlą i uprawą roślin, ale także  projektowaniem , urządzaniem  i pielęgnowaniu terenów zieleni. 

Z wyrazów  zapisanych  tłustym drukiem spróbuj utworzyć rodziny wyrazów: rola i ogród. Wykonaj to polecenie ustnie. 

W podręczniku na s. 72 są ilustracje i opis na temat prac jakie wykonuje się wiosną w polu i w ogrodzie. Następnie wykonaj ćw. 1, s.79

Szczególną uwagę zwróć na różnicę między sianiem, a sadzeniem:

SIANIE
Sianie : umieszczanie nasion w glebie 

SADZENIE 
Sadzenie - umieszczanie w glebie młodych roślin i cebulek.
 

Zapraszam teraz na krótki filmik, na którym zobaczysz maszyny rolnicze 
oraz jak wyglądają niektóre prace polowe: 

Wykonaj teraz ćw. 2, s. 79, a dowiesz się co jest sprzymierzeńcem rolnika i ogrodnika.  
Na zakończenie lekcji przyrody wykonaj w zeszycie ćw. 3, s.79

Aby uzupełnić wiadomości zachęcam do odwiedzenia.
platformy https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V7_WIOSNA_2_3_27_121_p3
Są tam  ciekawe propozycje i ćwiczenia związane z dzisiejszym tematem lekcji. 
Aby skorzystać kliknij na pole z kropeczkami po lewej stronie monitora.
 Następnie wybierz :
- ikonkę z ptaszkiem - Blok 27 :
- ikonka z roślinką - Wiosna w polu
- ikonka z nożyczkami - Siew 
- ikonkę z samochodem -  Powstanie gleby


PRZRWAAA!!!

 Pamiętajcie, że  RUCH TO ZDROWIE :) 

To teraz czas na POTYCZKIM ORTOGRAFICZNE  

W podręczniku na stronie 73 przeczytaj wykonaj ćw. 1 i 2 
Zapisz w zeszycie na środku:  POTYCZKI ORTOGRAFICZNE 

Pod spodem zapisz zasadę z ramki (może być innym kolorem) : ⬇



Następnie wypisz w zeszycie wszystkie znalezione wyrazy (z tekstu i diagramu) w kolejności alfabetycznej. Spółgłoski, po których występuje rz zaznacz innym kolorem.


Aby utrwalić pisownie rz po spółgłoskach d i t wybierz dwa dowolne wyrazy,  w których rz występuje po spółgłosce d i dwa, w których rz występuje po spółgłosce t i zapisz je w słowniczku obrazkowym. Następnie wybierz jedną lub dwie wybrane przez Ciebie  strony ( nie muszą być z rz) ze  słowniczka obrazkowego i poproś rodziców, aby zrobili zdjęcie  i przesłali je do mnie. 


A dla chętnych filmik : 

Pisownia wyrazów z rz 




Zrób sobie krótką przerwę.  
Napij się wody, zjedz  ulubioną przekąskę i prześlij uśmiech wszystkim domownikom :) 

CZAS na MATEMATYKĘ .

Przygotuje teraz podręcznik, ćwiczenia i zeszyt do  matematyki. 



Temat : Godziny i minuty

(Zapisz w zeszycie datę i temat lekcji)



Wprowadzeniem do zajęć będzie filmik edukacyjny o jednostkach czasu.
Zapraszam :)


 To teraz  poćwiczymy odczytywanie godzin na zegarze. 
Jeśli masz taka możliwość wydrukuj kartę pracy i wklej pod tematem lekcji. 
Odczytaj godziny i uzupełnij brakujące pola. 


W zależności od tego czy odczytamy godzinę  w nocy czy w dzień,
 może  mieć ona inny zapis.    
A więc kilka przykładów dla przypomnienia: 

    1.00 (w nocy)  - 13.00 (w dzień)
 2.00(w nocy) - 14.00(w dzień)
 5.00 (w nocy)- 17.00(w dzień)

12.00(w dzień) - 0.00(w nocy)
            
 Otwórz teraz podręcznik na s. 32 i wykonaj ćw. 1, a następnie ćw. 2. (Polecenie z kropeczka jest dla chętnych.)

Zapamiętaj !



PRZERWAAA!!!
Napij się wody i zjedz ulubioną przekąskę :) 
Przygotuj też swój warsztat plastyczny, ponieważ po przerwie będzie PLASTYKA  :)


 Pamiętasz wiersz Doroty Gellner "Sad rozkwita"? (Podręcznik s.70)
Będzie on inspiracja do wykonania dzisiejszej pracy. 
Wyobraź sobie jabłoń "w różowej fryzurze", gruszę "z czupryną białą" i inne drzewa owocowe w nietypowych  uczesaniach. Wykonaj pracę plastyczną przedstawiającą sad wiosną lub wiosenne drzewo. Pracę możesz wykonać  dowolną techniką z dowolnych materiałów plastycznych.

Przesyłam również dwie propozycje na wiosenne drzewka, 
z których również można skorzystać :




Z niecierpliwością czekam  na zdjęcia Waszych prac :) 

To wszystko na dzisiaj. 
Pozdrawiam serdecznie. 
Pa....

5 komentarzy: