Przed nami kolejny tydzień nauki zdalnej.
Na początek zagadka.
Kto jest na portretach ? Napiszcie w komentarzach :)
Ciekawe kto zgadnie ?
Gratuluję pięknych prac :)
Na kolejny tydzień wspólnej nauki życzę wytrwałości Wam i Waszym rodzicom.
No to zaczynamy...
Temat dzisiejszych zajęć to : Wiosna w polu i w ogrodzie
(zapisz w zeszycie datę i temat lekcji)
Cele:
- poznasz i omówisz czynności związane z pracą rolnika
- wykonasz ćwiczenia ortograficzne
- poćwiczysz odczytywanie wskazań zegara
- wykonasz pracę plastyczną
Na początek kilka informacji na temat pracy rolnika.
Przy dzisiejszym temacie warto też wspomnieć o pracy ogrodnika. Ogrodnik to osoba uprawiająca warzywa, owoce, rośliny ozdobne, a ogród jest jego miejscem pracy. Musi być cierpliwy i wkładać w swoją pracę dużo serca – to praca, w której konieczna jest pasja i zafascynowanie. Ogrodnictwo to dział nauk, które zajmują się nie tylko hodowlą i uprawą roślin, ale także projektowaniem , urządzaniem i pielęgnowaniu terenów zieleni.
Z wyrazów zapisanych tłustym drukiem spróbuj utworzyć rodziny wyrazów: rola i ogród. Wykonaj to polecenie ustnie.
W podręczniku na s. 72 są ilustracje i opis na temat prac jakie wykonuje się wiosną w polu i w ogrodzie. Następnie wykonaj ćw. 1, s.79
Szczególną uwagę zwróć na różnicę między sianiem, a sadzeniem:
SIANIE
Sianie : umieszczanie nasion w glebie
SADZENIE
Sadzenie - umieszczanie w glebie młodych roślin i cebulek.
Zapraszam teraz na krótki filmik, na którym zobaczysz maszyny rolnicze
oraz jak wyglądają niektóre prace polowe:
Wykonaj teraz ćw. 2, s. 79, a dowiesz się co jest sprzymierzeńcem rolnika i ogrodnika.
Na zakończenie lekcji przyrody wykonaj w zeszycie ćw. 3, s.79
Aby uzupełnić wiadomości zachęcam do odwiedzenia.
platformy https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V7_WIOSNA_2_3_27_121_p3
Są tam ciekawe propozycje i ćwiczenia związane z dzisiejszym tematem lekcji.
platformy https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V7_WIOSNA_2_3_27_121_p3
Są tam ciekawe propozycje i ćwiczenia związane z dzisiejszym tematem lekcji.
Aby skorzystać kliknij na pole z kropeczkami po lewej stronie monitora.
Następnie wybierz :
- ikonkę z ptaszkiem - Blok 27 :
- ikonka z roślinką - Wiosna w polu
- ikonka z nożyczkami - Siew
- ikonkę z samochodem - Powstanie gleby
PRZRWAAA!!!
Pamiętajcie, że RUCH TO ZDROWIE :)
To teraz czas na POTYCZKIM ORTOGRAFICZNE
Zapisz w zeszycie na środku: POTYCZKI ORTOGRAFICZNE
Pod spodem zapisz zasadę z ramki (może być innym kolorem) : ⬇
Następnie wypisz w zeszycie wszystkie znalezione wyrazy (z tekstu i diagramu) w kolejności alfabetycznej. Spółgłoski, po których występuje rz zaznacz innym kolorem.Aby utrwalić pisownie rz po spółgłoskach d i t wybierz dwa dowolne wyrazy, w których rz występuje po spółgłosce d i dwa, w których rz występuje po spółgłosce t i zapisz je w słowniczku obrazkowym. Następnie wybierz jedną lub dwie wybrane przez Ciebie strony ( nie muszą być z rz) ze słowniczka obrazkowego i poproś rodziców, aby zrobili zdjęcie i przesłali je do mnie.
A dla chętnych filmik :
Pisownia wyrazów z rz
Zrób sobie krótką przerwę.
Napij się wody, zjedz ulubioną przekąskę i prześlij uśmiech wszystkim domownikom :)
CZAS na MATEMATYKĘ .
Przygotuje teraz podręcznik, ćwiczenia i zeszyt do matematyki.
Temat : Godziny i minuty
(Zapisz w zeszycie datę i temat lekcji)
Wprowadzeniem do zajęć będzie filmik edukacyjny o jednostkach czasu.
Zapraszam :)
To teraz poćwiczymy odczytywanie godzin na zegarze.
Jeśli masz taka możliwość wydrukuj kartę pracy i wklej pod tematem lekcji.
Odczytaj godziny i uzupełnij brakujące pola.
W zależności od tego czy odczytamy godzinę w nocy czy w dzień,
może mieć ona inny zapis.
może mieć ona inny zapis.
A więc kilka przykładów dla przypomnienia:
1.00 (w nocy) - 13.00 (w dzień)
2.00(w nocy) - 14.00(w dzień)
2.00(w nocy) - 14.00(w dzień)
5.00 (w nocy)- 17.00(w dzień)
12.00(w dzień) - 0.00(w nocy)
12.00(w dzień) - 0.00(w nocy)
Zapamiętaj !
PRZERWAAA!!!
Napij się wody i zjedz ulubioną przekąskę :)
Pamiętasz wiersz Doroty Gellner "Sad rozkwita"? (Podręcznik s.70)
Będzie on inspiracja do wykonania dzisiejszej pracy.
Wyobraź sobie jabłoń "w różowej fryzurze", gruszę "z czupryną białą" i inne drzewa owocowe w nietypowych uczesaniach. Wykonaj pracę plastyczną przedstawiającą sad wiosną lub wiosenne drzewo. Pracę możesz wykonać dowolną techniką z dowolnych materiałów plastycznych.
Przesyłam również dwie propozycje na wiosenne drzewka,
z których również można skorzystać :
z których również można skorzystać :
Z niecierpliwością czekam na zdjęcia Waszych prac :)
To wszystko na dzisiaj.
Pozdrawiam serdecznie.
Pa....
Na tych portretach jest Nikola,Luiza i Kuba O.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń;-D
UsuńAntosia, Luiza, Kuba O. :) Pozdrawiam wszystkich - Klaudia
OdpowiedzUsuń