Witajcie!
Przed nami kolejny tydzień nauki zdalnej.
Temat na dzisiaj to : Sprawdzam siebie
Cele:
- wysłuchasz tekstu baśni
- wyciągniesz wnioski, ocenisz postawę bohaterów baśni
- wykonasz ćwiczenia utrwalajace wiedzę przyrodniczą
- wykonasz obliczenia rachunkowe w zakresie 100
- wykonasz pracę plastyczno - techniczną
A więc zaczynamy.
Dzisiaj od baśni Hansa Christiana Andersena "Pięć ziarenek grochu".
Posłuchajcie :
No właśnie, jak myślisz, które ziarenko miało najwięcej szczęścia ?
Napiszcie o tym w komentarzach :)
A teraz spróbuj uporządkować wszystkie wydarzenia w odpowiedniej kolejności :
Jeśli uważnie słuchałeś baśni, na pewno z łatwościa odpowiesz na następujące pytania : Gdzie mieszkały ziarenka? Ile ich tam było?
Zastanów się również: Dlaczego ziarenkom było coraz ciaśniej w zielonym strączku? oraz przypomnij: Co jest potrzebne do rozwoju roślin?
Możesz założyć podobną hodowlę na swoim parapecie ;) Dla chętnych przesyłam pomocniczą prezentację, jak założyć hodowlę fasolki : https://www.youtube.com/watch?v=yztFDxDw2rQ
Zapisz teraz w zeszycie datę i temat lekcji: W świecie baśni - "Pięć ziarenek grochu"
(Podczas zapisywania możesz zastąpić każda kropkę zielonym groszkiem :))
Następnie zapisz metryczkę i morał według wzoru:
Tytuł : "Pięć ziarenek grochu"
Autor: Hans Christian Andresen
Bohaterowie: mama, dziewczynka, chłopiec
Morał
" Cieszmy się z małych rzeczy"
Morał z baśni jest taki, że czasami bardzo drobny gest, np. dobre słowo, maleńki podarunek, drobny gest, uśmiech może sprawić komuś wielką radość. Czasami, nawet nie wiedząc o tym, bardzo pomagamy innym właśnie takimi drobiazgami.
Na zakończenie kręgu tematycznego - Wiosna w przyrodzie i w nas, wykonaj ćw. ze s.82-83, a na jutro przygotuj podręcznik i ćwiczenia część 4.
Pomoc:
Ćw.2, s.82
1 groszek - liczba pojedyncza, bo jest jeden
2 groszki - liczba mnoga, bo jest wicej niż jeden
PRZERWAAA!!!
Czas na zdrową przekaskę i trochę ruchu, bo RUCH TO ZDROWIE :)
MATEMATYKA
Przygotuj zeszyt, ćwiczenia i podręcznik do matematyki.
Zapisz w zeszycie datę i temat dzisiejszej lekcji : Doskonalenie umiejętności rachunkowych.
Podczas dzisiejszej lekcji poznasz różne sposoby obliczania sum. Suma to wynik …..?
Suma to wynik dodawania, a więc dzisiaj będziemy dodawać w zakresie 100.
Otwórz podręcznik na stronie 36 i zobacz jak Jacek i Basia liczyli cukierki.
Możesz wykonać takie ćwiczenie w domu. Jako pomoc zamiast cukierków możesz wykorzystać np. fasolki :) Możesz też sam zrobić cukierki. Owiń fasolkę w kawałek bibuły i gotowe :) Z pomocą takich rekwizytów na pewno z łatwością wykonasz wszystkie obliczenia 👍.
Zarówno Jacek jak i Basia policzyli cukierki prawidłowo.
A który sposób jest łatwiejszy dla Ciebie ?
Wybierz jeden z nich i wykonaj ćw. 2 i 3, s. 36
Aby poćwiczyć umiejętności rachunkowe, wykonaj w ćwiczeniach zadania ze s.47
Pomoc:
Zadanie 1 / 38 + 7 = ........ ilość pasażerów przy drugim stanowisku
Polecenie z gwiazdką * (dla chętnych)/ 38 + 2 (ilość pasażerów przy pierwszym stanowisku) + ilość pasażerów przy drugim stanowisku = ......... (ilość pasażerów przy pierwszym i drugim stanowisku razem)
lub zapisz dwa działania :
- 38 + 2 = (ilość pasażerów przy pierwszym stanowisku kiedy doszły jeszcze dwie osoby)
- (ilość pasażerów przy pierwszym stanowisku kiedy doszły jeszcze dwie osoby) + 45 (ilość pasażerów przy drugim stanowisku) = (ilość pasażerów odprawionych przy dwóch stanowiskach razem)
Odpowiedź: Przy dwóch stanowiskach razem odprawiono ........ pasażerów.
Zadanie 4 / 46 + 9 = .......
Odpowiedź: Z Łowicza do Łęcznej jest ............kilometrów.
Pamiętaj, że trening czyni mistrza, więc przesyłam :
Sprytne sposoby na dodawanie i tabliczkę mnożenia. Polecam :)
https://www.youtube.com/watch?v=pN8hW4DfUtQ
https://www.youtube.com/watch?v=pN8hW4DfUtQ
Czas na krótka przerwę, bo przed Wami ...... :)
Plastyka
Owady z folii,
to moja propozycja na dzisiejsze zajęcia plastyczno - techniczne
- folia aluminiowa, sreberka i papierki po czekoladkach lub cukierkach, bibuła,
- drucik, grubsza nitka, sznurek, wstążka do prezentów,
- klej, taśma samoklejąca,
- ruchome oczka (nie muszą być, ale mogą)
- wzorzysty papier lub kolorowe kartki z czasopisma.
Poniżej przesyłam przykładowe owady i dokładna instrukcje jak wykonać dzisiejszą pracę.
Gotowe owady można umocować na patyczku do szaszłyków lub druciku i umieścić w doniczkach w domowym ogródku.
Życzę owocnej pracy i z niecierpliwością czekam na zdjęcia :)
Mam nadzieję, że ta praca będzie świetną formą relaksu, a muzyka której możesz posłuchać podczas wykonywania owadów przeniesie Cię na łąkę, na której można spotkać piękne kwiaty i inne kolorowe owady :)
https://www.youtube.com/watch?v=jNN_5qJZtJw
To wszystko na dzisiaj.
Dziękuję za wspólne zajęcia i życzę miłego dnia …. :)
5 ziarenko miało najwięcej szczęścia, bo wylądowało pod oknem chorej dziewczynki, sprawiało jej dużo radości i dziewczynka wróciła do zdrowia.
OdpowiedzUsuńPiąte ziarenko miało najwięcej szczęścia , bo pomogło dziewczynie wyzdrowieć.
OdpowiedzUsuńKUBA GOZDOŁEK
UsuńWitaj Kuba :) Bardzo dobra odpowiedź.
Usuń5 ziarenko miało najwięcej szczęścia bo mogło urosnąć i zakwitnąć pięknym kwiatem. Dało dziewczynce i jej mamie dużo radości i siłę do wyzdrowienia😀😀🐱🐱.
OdpowiedzUsuńBrawo Asiu :) Świetna odpowiedź. To była piękna i wzruszająca historia.
UsuńPiąte ziarenko miało najwięcej szczęścia, ponieważ wylądowało na poddaszu gdzie leżała chora dziewczynka. Wraz ze wzrostem roślinki z groszku dziewczynka zdrowiała. Luiza
OdpowiedzUsuńŚwietnie :) Pozdrawiam Luiza :)
Usuń5 ziarenko miało najwięcej szczęścia,ponieważ swoją obecnością sprawiło,że dziewczynka z dnia na dzień była coraz zdrowsza. Nikola:)
OdpowiedzUsuńPięknie Nikola. Wspaniała odpowiedź :)
UsuńI również życzę miłego dnia!
OdpowiedzUsuńMiłego dnia :)
UsuńPiąte ziarenko miało najwięcej szczęścia,bo wylądowało w szparce okna chorej dziewczynki.Dziewczynka obserwując je ozdrowiała. Pozdrawiam wszystkich Kuba Ognik
OdpowiedzUsuńWspaniała odpowiedź. Pozdrawiam Kuba :)
UsuńNajwięcej szczęścia miało piąte ziarenko
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem miało najwięcej szczęścia ziarenko numer 5.
OdpowiedzUsuń