wtorek, 21 kwietnia 2020

Witajcie :) 
Jak się okazało,  wczorajsza zagadka nie była wcale taka łatwa :)
Z portretów uśmiechali  się do Was : Nikola, Patrycja W., Antosia oraz  Kuba O. 

Podczas dzisiejszych zajęć  sprawdzimy: 
Co słychać wiosną u zwierząt?


Cele: 
- przeczytasz wiersz z odpowiednią intonacją
-utworzysz zdrobnienia podanych wyrazów i  wyjaśnisz porównania
-wykonasz ćwiczenia ortograficzne
- poćwiczysz odczytywanie godzin na zegarze

Na początek zapraszam na krótki filmik: 

Zwierzęta z wiejskiego podwórka







Otwórz podręcznik na s. 74-75 i przeczytaj wiersz Wandy Chotomskiej 
Dlaczego cielę ogonem miele ?
 Tytuł wiersz wskazuje na to, że będzie on  bardzo śmieszny :) 



W wierszu  mogą pojawić się niezrozumiałe wyrazy, np. 


cielętnik - obora, albo zagroda przeznaczona dla cieląt;
bodzie - uderza rogami;
seradela - roślina wykorzystywana jako pasza dla zwierząt 

Na podstawie wiersza spróbuj odpowiedzieć ustnie na pytania: 2 i 3, s. 75

Zapisz w zeszycie datę i temat lekcji. 
Wykonaj teraz ćw. 1, s. 80
Następnie odszukaj w wierszu wszystkie wyrazy rymujące się z wyrazem cielę . Pamiętaj,  że rymy  to wyrazy tak samo lub bardzo podobnie brzmiące. 

Pamiętasz co to są zdrobnienia ? 
kot - kotek 
pies - piesek

W ćw. 2 ,s.80 zastąp zdrobnienia nazwami  dorosłych zwierząt, a następ zapisz każde z nich przy odpowiednim wyjaśnieniu. 
Pomoc:
byczek - byk
byk - obdarzony wielka siłą
W zeszycie wykonaj polecenie z kropeczką.
Pomoc
Moja mama jest pracowita jak pszczółka. 

Na koniec POTYCZKI ORTOGRAFICZNE i ćw.3 ,s.80

Połącz wyrazy  z ramki w grupy i zapisz w zeszycie według podanego wzoru. Zwróć uwagę na wyróżnione litery. 


W wolnej chwili polecam ćwiczenia interaktywne,
 w których poćwiczysz  pisownię wyrazów z ą i ę. 





PRZERWAAA!!!




Kto lubi sobie potańczyć? Oto moja propozycja na dzisiejszą przerwę:
COUNTRY DANCE


Czas  na   MATEMATYKĘ
Nie zapisujcie nowego tematu lekcji, bo jest taki sam jak wczoraj. 
W zeszycie zapiszcie datę i takie oto przysłowie : 

"Czas jest drogi, szybko leci, korzystajcie z niego dzieci"



Zapraszam na  krótką historię zegara : 





Na pewno pamiętasz,  że  dłuższa wskazówka wskazuje minuty. 
Jeśli przesunie się ona o  jedną kreskę to znaczy, że minęła jedna minuta. 

Znacie już minutę, godzinę, która trwa 60 minut 
oraz  pół godziny - 30 minut   
Ale jest jeszcze  KWADRANS,  który trwa 15 min 

Jeśli mamy godzinę 8.15 odczytamy ją tak: 
piętnaście minut po ósmej lub kwadrans po ósmej
Godzinę 8.45 możemy odczytać tak : 
 czterdzieści pięć minut po ósmej  lub za kwadrans godzina dziewiąta.


 Otwórz zeszyt i zapisz taką notatkę : 

1 godzina - 60 minut
pół godziny - 30 minut
 kwadrans - 15 minut 
Następnie wykonaj ćw. 1  z podręcznika, s. 33 

(Jeśli masz taka możliwość  wydrukuj zegary, powycinaj,  
wklej do zeszytu i podpisz odpowiednią godziną)

Ciekawostka 
1 godzina to 4 kwadranse
15 min +15 min + 15 min +15 min = 60 min czyli 1 godzina 

Otwórz teraz ćwiczenia na s.44 i poćwicz swoje umiejętności w odczytywaniu godzin na zegarze.  Wykonaj ćwiczenia: 1, 2 i  4 (ćw. 3 jest dla chętnych)
Pomoc (ćw.1)
O której godzinie zaczyna się druga lekcja ?
45 min + 10 min = 55 min , a więc druga lekcja zacznie się o godzinie 8.55 
O której godzinie się skończy ? 
Na to pytanie spróbuj znaleźć odpowiedź samodzielnie. Pamiętaj, że lekcja trwa 45 min. 
(ćw.2)
Na czerwonym zegarze jest godzina 9.25
20 minut wcześnie (wcześniej -  to znaczy, że  coś się już wydarzyło) oznacza, że  trzeba odjąć 20 minut, 
więc: 25 min - 20 min = 5 min . Będzie godzina 9.05 (dziewiąta zero pięć lub pięć minut po godzinie dziewiątej)
20 minut później (później - to znaczy, że coś dopiero będzie) oznacza, że trzeba dodać 20 minut,
 więc: 25 min +20 min = 45 min. Będzie godzina 9.45 (dziewiąta  czterdzieści pięć lub za 15 min dziesiąta)
(ćw.4)
Pod kratkami zapisz godzinę , którą wskazuje zegar , a póżniej uzupełni brakujące pole. 
Pomoc : 
Możesz zapisać,  że zegar wskazuje  godzinę  7.00  lub 19.00. W kratkach wpiszesz wtedy 6.40 lub 18.40. Oba zapisy będa poprawne. 










To wszystko na dzisiaj. 
Miłego dnia :)



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz