Witajcie :)
Jak się okazało, wczorajsza zagadka nie była wcale taka łatwa :)
Z portretów uśmiechali się do Was : Nikola, Patrycja W., Antosia oraz Kuba O.
Jak się okazało, wczorajsza zagadka nie była wcale taka łatwa :)
Z portretów uśmiechali się do Was : Nikola, Patrycja W., Antosia oraz Kuba O.
Podczas dzisiejszych zajęć sprawdzimy:
Co słychać wiosną u zwierząt?
Cele:
- przeczytasz wiersz z odpowiednią intonacją
-utworzysz zdrobnienia podanych wyrazów i wyjaśnisz porównania
-wykonasz ćwiczenia ortograficzne
- poćwiczysz odczytywanie godzin na zegarze
- poćwiczysz odczytywanie godzin na zegarze
Na początek zapraszam na krótki filmik:
Zwierzęta z wiejskiego podwórka
Otwórz podręcznik na s. 74-75 i przeczytaj wiersz Wandy Chotomskiej
Dlaczego cielę ogonem miele ?
Tytuł wiersz wskazuje na to, że będzie on bardzo śmieszny :)
W wierszu mogą pojawić się niezrozumiałe wyrazy, np.
cielętnik - obora, albo zagroda przeznaczona dla cieląt;
bodzie - uderza rogami;
seradela - roślina wykorzystywana jako pasza dla zwierząt
Na podstawie wiersza spróbuj odpowiedzieć ustnie na pytania: 2 i 3, s. 75
Zapisz w zeszycie datę i temat lekcji.
Wykonaj teraz ćw. 1, s. 80
Następnie odszukaj w wierszu wszystkie wyrazy rymujące się z wyrazem cielę . Pamiętaj, że rymy to wyrazy tak samo lub bardzo podobnie brzmiące.
Pamiętasz co to są zdrobnienia ?
kot - kotek
pies - piesek
W ćw. 2 ,s.80 zastąp zdrobnienia nazwami dorosłych zwierząt, a następ zapisz każde z nich przy odpowiednim wyjaśnieniu.
Pomoc:
byczek - byk
byk - obdarzony wielka siłą
W zeszycie wykonaj polecenie z kropeczką.
Pomoc :
Moja mama jest pracowita jak pszczółka.
Na koniec POTYCZKI ORTOGRAFICZNE i ćw.3 ,s.80
Połącz wyrazy z ramki w grupy i zapisz w zeszycie według podanego wzoru. Zwróć uwagę na wyróżnione litery.
W wolnej chwili polecam ćwiczenia interaktywne,
w których poćwiczysz pisownię wyrazów z ą i ę.
PRZERWAAA!!!
Kto lubi sobie potańczyć? Oto moja propozycja na dzisiejszą przerwę:
COUNTRY DANCE
Czas na MATEMATYKĘ
Nie zapisujcie nowego tematu lekcji, bo jest taki sam jak wczoraj.
W zeszycie zapiszcie datę i takie oto przysłowie :
"Czas jest drogi, szybko leci, korzystajcie z niego dzieci"
Zapraszam na krótką historię zegara :
Na pewno pamiętasz, że dłuższa wskazówka wskazuje minuty.
Jeśli przesunie się ona o jedną kreskę to znaczy, że minęła jedna minuta.
Znacie już minutę, godzinę, która trwa 60 minut
oraz pół godziny - 30 minut
Ale jest jeszcze KWADRANS, który trwa 15 min
Jeśli mamy godzinę 8.15 odczytamy ją tak:
piętnaście minut po ósmej lub kwadrans po ósmej
Godzinę 8.45 możemy odczytać tak :
czterdzieści pięć minut po ósmej lub za kwadrans godzina dziewiąta.
Otwórz zeszyt i zapisz taką notatkę :
1 godzina - 60 minut
pół godziny - 30 minut
kwadrans - 15 minut
Następnie wykonaj ćw. 1 z podręcznika, s. 33
(Jeśli masz taka możliwość wydrukuj zegary, powycinaj,
wklej do zeszytu i podpisz odpowiednią godziną)
Ciekawostka
1 godzina to 4 kwadranse
15 min +15 min + 15 min +15 min = 60 min czyli 1 godzina
Otwórz teraz ćwiczenia na s.44 i poćwicz swoje umiejętności w odczytywaniu godzin na zegarze. Wykonaj ćwiczenia: 1, 2 i 4 (ćw. 3 jest dla chętnych)
Pomoc (ćw.1)
O której godzinie zaczyna się druga lekcja ?
45 min + 10 min = 55 min , a więc druga lekcja zacznie się o godzinie 8.55
O której godzinie się skończy ?
Na to pytanie spróbuj znaleźć odpowiedź samodzielnie. Pamiętaj, że lekcja trwa 45 min.
(ćw.2)
Na czerwonym zegarze jest godzina 9.25
20 minut wcześnie (wcześniej - to znaczy, że coś się już wydarzyło) oznacza, że trzeba odjąć 20 minut,
więc: 25 min - 20 min = 5 min . Będzie godzina 9.05 (dziewiąta zero pięć lub pięć minut po godzinie dziewiątej)
20 minut później (później - to znaczy, że coś dopiero będzie) oznacza, że trzeba dodać 20 minut,
więc: 25 min +20 min = 45 min. Będzie godzina 9.45 (dziewiąta czterdzieści pięć lub za 15 min dziesiąta)
(ćw.4)
Pod kratkami zapisz godzinę , którą wskazuje zegar , a póżniej uzupełni brakujące pole.
Pomoc :
Możesz zapisać, że zegar wskazuje godzinę 7.00 lub 19.00. W kratkach wpiszesz wtedy 6.40 lub 18.40. Oba zapisy będa poprawne.
To wszystko na dzisiaj.
Miłego dnia :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz