wtorek, 19 maja 2020

Dzień dobry :)
Dzisiaj rozpoczynamy
 III MODUŁ Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego
CZYTAM Z KLASĄ
Polskie lekturki spod chmurki.
Podczas  zajęć poznasz niezwykłe przygody Detektywa Pozytywki.



Temat : "Detektyw Pozytywka"- Czytam z klasą.
Cele:

-poznasz autora i bohaterów lektury "Detektyw Pozytywka"

-uzupełnisz metryczkę w lekturniku 

-wymienisz i opiszesz głównych bohaterów

- przygotujesz plakat, przedstawiający sylwetkę autora lektury

-poznasz sposoby dodawania liczb dwucyfrowych


. "Detektyw Pozytywka" - to książka  detektywistyczna dla młodszych dzieci. Składa się na nią kilkanaście zagadek "kryminalnych", które dzieci mogą samodzielnie rozwiązywać, podążając tropem detektywa Pozytywki. Próby ich wyjaśnienia uczą logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ilustracje do książki wykonał Piotr Rychel.


Autorem książki jest Grzegorz Kasdepke, ur. 4 maja 1972 roku w Białymstoku. Grzegorz Kasdepke, to polski pisarz dla dzieci i młodzieży, autor scenariuszy, dziennikarz. Ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Były wieloletni redaktor naczelny magazynu dla dzieci "Świerszczyk". Jest laureatem wielu nagród. Jego książki znalazły się na liście lektur szkolnych, a Fundacja "ABCXXI - Cała Polska Czyta Dzieciom" uznała Detektywa Pozytywkę" za jedną z dziesięciu najlepszych książek minionej dekady. 


Grzegorz Kasdepke 

ur. 4 maja 1972 r.


Teraz usiądź wygodnie, na kanapie lub w fotelu i posłuchaj:

Kliknij: "DETEKTYW POZYTYWKA" CZ.I

Jeśli chcesz  rozwiązać pozostałe zagadki detektywistyczne opisane w lekturze zachęcam do przeczytania całej książki :)

Zanim uzupełnisz metryczkę w lekturniku, przypomnijmy bohaterów lektury:
 
Główny bohater, to bez wątpienia Detektyw Pozytywka

Bohaterowie drugoplanowi:


Teraz otwórz lekturnik i uzupełnij metryczkę: 


Na następnej stronie narysuj portret Detektywa Pozytywki. W linijkach po prawej stronie napisz: Co robił? Czym się zajmował ?, a po lewej: Jaki był Detektyw Pozytywka (cechy charakteru)? Podpowiedzi na pytania są ukryte w pomocniczych ilustracjach i notatkach z dzisiejszej lekcji. Do dzieła ! 


Na koniec TEST znajomości bohaterów lektury :)

Jak wiecie, aby uzyskać dyplom ukończenia Modułu III należy uzupełniać wyznaczone strony w lekturniku oraz wykonać 3 dodatkowe zadania. 

Zadanie 1 : Wykonaj plakat o autorze czytanej książki. Może to być kolaż, rysunek, namalowany portret autora, mogą być wypisane nagrody jakie otrzymał, tytuły książek, ciekawostki, które znajdziesz w różnych dostępnych dla Ciebie źródłach. Technika wykonania jest dowolna. Poproś rodziców o przesłanie zdjęcia Twojej pracy do mnie. 
Dla ułatwienia przypomnij sobie jak robiliśmy plakat o zwierzętach, o przygodach skarpetki pierwszej lub jak wyglądał kącik czytelniczy podczas omawiania innych lektur, umieszczony na małej tablicy. 
Zadanie drugie i trzecie poznacie jutro :) 

PRZERWAAA!!!



CZAS NA ZAGADKI 
MATEMATYCZNE 

Podczas dzisiejszej lekcji poćwiczymy sposobu dodawania liczb dwucyfrowych.
Zapisz w zeszycie datę i temat lekcji: Dodawanie liczb dwucyfrowych.

Otwórz podręcznik i przeczytaj treść zadania 1,s.51

Jak obliczyć, ile znaczków otrzymają wszystkie dzieci ?

Przykład 1

Basia rozpisała dwie liczby dwucyfrowe na dziesiątki i jedności. Najpierw dodała dziesiątki, później jedności, a na koniec do liczby dziesiątek dodała liczbę  jedności  i obliczyła wynik.  
35 + 34 = 30 + 30 + 5 + 4 = 60 + 9 = 69
 
Przykład 2

Krzyś rozpisał tylko jedną liczbę dwucyfrową na dziesiątki i jedności :

35 + 34 = 35 + 30 + 4=  65 + 4 = 69 

Przykład 3 

Jest jeszcze trzeci sposób, którym liczyła Lena : 
35 + 34 = 35 + 4 + 30 = 39 + 30 = 69

W matematyce występują różne sposoby dodawania liczb dwucyfrowych. Jak widać każde dziecko liczyło innym sposobem, ale wszyscy otrzymali ten sam wynik.

Przepisz teraz działania z ćw. 2, s.51 do zeszytu i oblicz poznanymi sposobami. Wybierz ten, który jest najłatwiejszy dla Ciebie. Napisz w komentarzu,  który sposób wybrałeś ? 

Następnie wykonaj zadania 3 i 4 ,s.51

Przykład: 
Zadanie 3
Z zadania wiemy, że uczniowie wybrali się na Szrenicę. Cześć z nich pojechała wyciągiem krzesełkowym,  a cześć  poszła pieszo. 
Dane :
25 - uczniowie, którzy pojechali wyciągiem krzesełkowym
34 - uczniowie, którzy poszli pieszo
Szukane:
? - Ilu uczniów razem wybrało się na Szrenicę ?
25 + 34 = 
Odp: Na Szrenicę wybrało się .........

Zadanie 4
Wiemy, że Staś kupił czapkę i koszulkę. Wiemy też ile kosztowała czapka oraz, że  koszulka była o 10 zł od niej droższa. 
Aby obliczyć ile Staś zapłacił za zakupy, należy najpierw obliczyć cenę  koszulki. 
34 zł + 10 zł = ?
Teraz wystarczy do ceny czapki dodać cenę koszulki i gotowe,
34 zł + ? = .…...
Odp: Staś zapłacił razem  ……….zł. 

Rozwiąż te zadania w zeszycie.  Nie musisz wypisywać danych i szukanych. Zapisz tylko pytanie, obliczenia i odpowiedź. Obliczenia wykonaj poznanymi sposobami. 
 

To wszystko na dzisiaj. 
Miłego dnia :)


 















 



9 komentarzy:

  1. Ja wybrałam sposób Basi. Luiza

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło 😊 Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. ja wybrałem sposób LENY. KUBA GOZDOŁEK

    OdpowiedzUsuń
  4. Liczyłam sposobem pierwszym- czyli Basi

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybrałam sposób Basi, pozdrawiam 😀.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wybrałam sposób BASI,ponieważ dla mnie on jest łatwiejszy.POZDRAWIAM NIKOLA:-*

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wybrałem sposób pierwszy Adam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja wolę sposób Basi:-)pozdrawiam wszystkich.;-D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Jak widać, każdy wybrał sposób najłatwiejszy dla siebie. Pozdrawiam wszystkich serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń