Dzień dobry :)
Dzisiaj rozpoczynamy
III MODUŁ Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego
CZYTAM Z KLASĄ
Polskie lekturki spod chmurki.
Podczas zajęć poznasz niezwykłe przygody Detektywa Pozytywki.
Temat : "Detektyw Pozytywka"- Czytam z klasą.
Cele:
-poznasz autora i bohaterów lektury "Detektyw Pozytywka"
-uzupełnisz metryczkę w
lekturniku
-wymienisz i opiszesz
głównych bohaterów
- przygotujesz plakat,
przedstawiający sylwetkę autora lektury
-poznasz sposoby dodawania liczb dwucyfrowych
. "Detektyw Pozytywka" - to książka detektywistyczna dla młodszych dzieci. Składa się na nią kilkanaście zagadek "kryminalnych", które dzieci mogą samodzielnie rozwiązywać, podążając tropem detektywa Pozytywki. Próby ich wyjaśnienia uczą logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ilustracje do książki wykonał Piotr Rychel.
Autorem książki jest Grzegorz Kasdepke, ur. 4 maja 1972 roku w Białymstoku. Grzegorz Kasdepke, to polski pisarz dla dzieci i młodzieży, autor scenariuszy, dziennikarz. Ukończył studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Były wieloletni redaktor naczelny magazynu dla dzieci "Świerszczyk". Jest laureatem wielu nagród. Jego książki znalazły się na liście lektur szkolnych, a Fundacja "ABCXXI - Cała Polska Czyta Dzieciom" uznała Detektywa Pozytywkę" za jedną z dziesięciu najlepszych książek minionej dekady.
Grzegorz Kasdepke
ur. 4 maja 1972 r.
Teraz usiądź wygodnie, na kanapie lub w fotelu i posłuchaj:
Kliknij: "DETEKTYW POZYTYWKA" CZ.I
Jeśli chcesz rozwiązać pozostałe zagadki detektywistyczne opisane w lekturze zachęcam do przeczytania całej książki :)
Zanim uzupełnisz metryczkę w lekturniku, przypomnijmy bohaterów lektury:
Główny bohater, to bez wątpienia Detektyw Pozytywka
Bohaterowie drugoplanowi:
Teraz otwórz lekturnik i uzupełnij metryczkę:
Na następnej stronie narysuj portret Detektywa Pozytywki. W linijkach po prawej stronie napisz: Co robił? Czym się zajmował ?, a po lewej: Jaki był Detektyw Pozytywka (cechy charakteru)? Podpowiedzi na pytania są ukryte w pomocniczych ilustracjach i notatkach z dzisiejszej lekcji. Do dzieła !
Na koniec TEST znajomości bohaterów lektury :)
Jak wiecie, aby uzyskać dyplom ukończenia Modułu III należy uzupełniać wyznaczone strony w lekturniku oraz wykonać 3 dodatkowe zadania.
Zadanie 1 : Wykonaj plakat o autorze czytanej książki. Może to być kolaż, rysunek, namalowany portret autora, mogą być wypisane nagrody jakie otrzymał, tytuły książek, ciekawostki, które znajdziesz w różnych dostępnych dla Ciebie źródłach. Technika wykonania jest dowolna. Poproś rodziców o przesłanie zdjęcia Twojej pracy do mnie.
Dla ułatwienia przypomnij sobie jak robiliśmy plakat o zwierzętach, o przygodach skarpetki pierwszej lub jak wyglądał kącik czytelniczy podczas omawiania innych lektur, umieszczony na małej tablicy.
Zadanie drugie i trzecie poznacie jutro :)
PRZERWAAA!!!
CZAS NA ZAGADKI
MATEMATYCZNE
Podczas dzisiejszej lekcji poćwiczymy sposobu dodawania liczb dwucyfrowych.
Zapisz w zeszycie datę i temat lekcji: Dodawanie liczb dwucyfrowych.
Otwórz podręcznik i przeczytaj treść zadania 1,s.51
Jak obliczyć, ile znaczków otrzymają wszystkie dzieci ?
Przykład 1
Basia rozpisała dwie liczby dwucyfrowe na dziesiątki i jedności. Najpierw dodała dziesiątki, później jedności, a na koniec do liczby dziesiątek dodała liczbę jedności i obliczyła wynik.
35 + 34 = 30 + 30 + 5 + 4 = 60 + 9 = 69
Przykład 2
Krzyś rozpisał tylko jedną liczbę dwucyfrową na dziesiątki i jedności :
35 + 34 = 35 + 30 + 4= 65 + 4 = 69
Przykład 3
Jest jeszcze trzeci sposób, którym liczyła Lena :
35 + 34 = 35 + 4 + 30 = 39 + 30 = 69
W matematyce występują różne sposoby dodawania liczb dwucyfrowych. Jak widać każde dziecko liczyło innym sposobem, ale wszyscy otrzymali ten sam wynik.
Przepisz teraz działania z ćw. 2, s.51 do zeszytu i oblicz poznanymi sposobami. Wybierz ten, który jest najłatwiejszy dla Ciebie. Napisz w komentarzu, który sposób wybrałeś ?
Następnie wykonaj zadania 3 i 4 ,s.51
Przykład:
Zadanie 3
Z zadania wiemy, że uczniowie wybrali się na Szrenicę. Cześć z nich pojechała wyciągiem krzesełkowym, a cześć poszła pieszo.
Dane :
25 - uczniowie, którzy pojechali wyciągiem krzesełkowym
34 - uczniowie, którzy poszli pieszo
Szukane:
? - Ilu uczniów razem wybrało się na Szrenicę ?
25 + 34 =
Odp: Na Szrenicę wybrało się .........
Zadanie 4
Wiemy, że Staś kupił czapkę i koszulkę. Wiemy też ile kosztowała czapka oraz, że koszulka była o 10 zł od niej droższa.
Aby obliczyć ile Staś zapłacił za zakupy, należy najpierw obliczyć cenę koszulki.
34 zł + 10 zł = ?
Teraz wystarczy do ceny czapki dodać cenę koszulki i gotowe,
34 zł + ? = .…...
Odp: Staś zapłacił razem ……….zł.
Rozwiąż te zadania w zeszycie. Nie musisz wypisywać danych i szukanych. Zapisz tylko pytanie, obliczenia i odpowiedź. Obliczenia wykonaj poznanymi sposobami.
To wszystko na dzisiaj.
Miłego dnia :)
Ja wybrałam sposób Basi. Luiza
OdpowiedzUsuńBardzo mi miło 😊 Pozdrawiam 😊
OdpowiedzUsuńja wybrałem sposób LENY. KUBA GOZDOŁEK
OdpowiedzUsuńLiczyłam sposobem pierwszym- czyli Basi
OdpowiedzUsuńWybrałam sposób Basi, pozdrawiam 😀.
OdpowiedzUsuńJa wybrałam sposób BASI,ponieważ dla mnie on jest łatwiejszy.POZDRAWIAM NIKOLA:-*
OdpowiedzUsuńJa wybrałem sposób pierwszy Adam.
OdpowiedzUsuńJa wolę sposób Basi:-)pozdrawiam wszystkich.;-D
OdpowiedzUsuńDziękuję za wszystkie odpowiedzi. Jak widać, każdy wybrał sposób najłatwiejszy dla siebie. Pozdrawiam wszystkich serdecznie :)
OdpowiedzUsuń