środa, 13 maja 2020

Dzień dobry :)
Podczas dzisiejszych zajęć porozmawiamy 
o znaczeniu łąk dla ludzi i zwierząt. 


Temat: Majowa łąka
Cele:
-wyszukasz w dostępnych źródłach potrzebne informacje
-poćwiczysz pisanie wybranych wyrazów z ó wymiennym
- utrwalisz wiedzę o rzeczowniku
-nauczysz się rozpoznawać wybrane rośliny i zwierzęta łąkowe
-poćwiczysz mnożenie i dzielenie w zakresie tabliczki mnożenia

Na początek spróbujemy odszukać definicję łąki ?  Otwórz podręcznik na s.24 - 25 i przeczytaj tekst informacyjny. Na ilustracjach w podręczniku przedstawione są również rośliny i zwierzęta, które można spotkać na łące. Przyjrzyj się dobrze i przeczytaj zamieszczone obok informacje. 

Łąka często jest wykorzystywana jako pastwiska dla zwierząt hodowlanych. Ostatnio wiele z nich zostaje przekształcona w tereny budowlane. Powoduje to zagrożenie wyginięciem roślinności i zwierząt łąkowych. Dlatego łąki coraz częściej podlegają ochronie lub są uznawane za tereny ekologiczne.






Zapraszam teraz na krótki filmik pt. MIESZKAŃCY ŁĄKI


Wykonaj teraz ćw. 7,s.35, a  następnie 1,s.32 oraz dwa polecenia z kropeczką, s.32

CIEKAWOSTKA 


Jeśli ktoś lubi prace plastyczne przesyłam ciekawą propozycje dla chętnych :)

Spróbuj teraz opisać i uzupełnić obrazek wiosennej łąki i wykonaj ćw. 5, 34


PRZERWAAA!!!
Przygotuj teraz dwie kolorowe chusteczki, apaszki lub paski bibuły. 
Przydadzą się one do wiosennej zabawy , na którą Was zapraszam :)

POTYCZKI ORTOGRAFICZNE

Mała pszczółka , duża pszczoła, wszystko lata dookoła
 - ćwiczenia w pisaniu wyrazów z ó wymiennym

Przypomnijmy :


Sprawdź czy potrafisz zastosować te zasady w praktyce i wykonaj ćw. 2,3 i 4 s.33

Na koniec wykonaj ćwiczenie ćw. 6,s.43, utrwalające wiedze o rzeczowniku.

W wolnej chwili wykonaj kolejne obrazki w swoim obrazkowym słowniczku ortograficznym. Tym razem zapisz wyrazy z ó wymiennym.  
Dla chętnych polecam również dyktando online:  Królewna Karolina 

Czas na krótką przerwę.
 Połóż się  wygodnie i zrelaksuj przy dźwiękach dobiegających z majowej łąki :)



MATEMATYKA

Na początek spróbuj rozwiązać zagadki matematyczne z ćw.2 s,55 (ćwiczenia)
Jakie działania zastosujesz ? Mnożenie czy dzielenie ? 

Następnie wykonaj w zeszycie zadanie 1,s.48 (podręcznik)
Wczorajszą lekcje oddziel matematycznym szlaczkiem.

Przykład : 

Ile rowerów mieści się w jednym stojaku? 


Ile rowerów mieści się w 4 stojakach ? 
4(bo 4 stojaki) x 5(bo 5 rowerów w każdym stojaku) = 20 
4x5=20
Polecenie z kropeczka jest dla chętnych.

Dla utrwalenia umiejętności rachunkowych wykonaj ćw. 1, 2 i 4 ,s.57 (ćwiczenia)
Ćw.3 i 4, s.57 są dla chętnych. 

A  jeśli jesteście ciekawi co trawie piszczy zapraszam tutaj:  

To wszystko na dzisiaj.
Dziękuję za ….. mam nadzieję owocną pracę ;)
Paaa….
































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz