Dzień dobry :)
Podczas dzisiejszych zajęć porozmawiamy
o znaczeniu łąk dla ludzi i zwierząt.
Temat: Majowa łąka
Cele:
-wyszukasz w dostępnych źródłach potrzebne informacje
-poćwiczysz pisanie wybranych wyrazów z ó wymiennym
- utrwalisz wiedzę o rzeczowniku
-nauczysz się rozpoznawać wybrane rośliny i zwierzęta łąkowe
-poćwiczysz mnożenie i dzielenie w zakresie tabliczki mnożenia
Na początek spróbujemy odszukać definicję łąki ? Otwórz podręcznik na s.24 - 25 i przeczytaj tekst informacyjny. Na ilustracjach w podręczniku przedstawione są również rośliny i zwierzęta, które można spotkać na łące. Przyjrzyj się dobrze i przeczytaj zamieszczone obok informacje.
Łąka często jest wykorzystywana jako pastwiska dla zwierząt hodowlanych. Ostatnio wiele z nich zostaje przekształcona w tereny budowlane. Powoduje to zagrożenie wyginięciem roślinności i zwierząt łąkowych. Dlatego łąki coraz częściej podlegają ochronie lub są uznawane za tereny ekologiczne.
Zapraszam teraz na krótki filmik pt. MIESZKAŃCY ŁĄKI
Wykonaj teraz ćw. 7,s.35, a następnie 1,s.32 oraz dwa polecenia z kropeczką, s.32
CIEKAWOSTKA
Jeśli ktoś lubi prace plastyczne przesyłam ciekawą propozycje dla chętnych :)
Spróbuj teraz opisać i uzupełnić obrazek wiosennej łąki i wykonaj ćw. 5, 34
PRZERWAAA!!!
Przygotuj teraz dwie kolorowe chusteczki, apaszki lub paski bibuły.
Przydadzą się one do wiosennej zabawy , na którą Was zapraszam :)
POTYCZKI ORTOGRAFICZNE
Mała pszczółka , duża pszczoła, wszystko lata dookoła
- ćwiczenia w pisaniu wyrazów z ó wymiennym
Przypomnijmy :
Sprawdź czy potrafisz zastosować te zasady w praktyce i wykonaj ćw. 2,3 i 4 s.33
Na koniec wykonaj ćwiczenie ćw. 6,s.43, utrwalające wiedze o rzeczowniku.
Dla chętnych polecam również dyktando online: Królewna Karolina
Czas na krótką przerwę.
Połóż się wygodnie i zrelaksuj przy dźwiękach dobiegających z majowej łąki :)
MATEMATYKA
Na początek spróbuj rozwiązać zagadki matematyczne z ćw.2 s,55 (ćwiczenia)
Jakie działania zastosujesz ? Mnożenie czy dzielenie ?
Następnie wykonaj w zeszycie zadanie 1,s.48 (podręcznik)
Wczorajszą lekcje oddziel matematycznym szlaczkiem.
Przykład :
Ile rowerów mieści się w jednym stojaku?
Ile rowerów mieści się w 4 stojakach ?
4(bo 4 stojaki) x 5(bo 5 rowerów w każdym stojaku) = 20
4x5=20
Polecenie z kropeczka jest dla chętnych.
Dla utrwalenia umiejętności rachunkowych wykonaj ćw. 1, 2 i 4 ,s.57 (ćwiczenia)
Ćw.3 i 4, s.57 są dla chętnych.
A jeśli jesteście ciekawi co trawie piszczy zapraszam tutaj:
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V7_WIOSNA_2_3_23_100_p0.html?v=767 Blok tematyczny 28
To wszystko na dzisiaj.
Dziękuję za ….. mam nadzieję owocną pracę ;)
Paaa….
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz