piątek, 8 maja 2020

Dzień dobry :)
Dzisiaj zapraszam na  kolejne spotkanie 
z Metką i jej przyjaciółmi :)


Temat: Metka i jej przyjaciele
Cele:
- wyszukasz w tekście odpowiedni fragment
-poznasz cechy bohaterów lektury " Czarna owieczka"
- zapiszesz wyrazy z "rz" po spółgłosce j
-poćwiczysz mnożenie i dzielenie liczb
-zaśpiewasz piosenkę "Podwórko pod chmurką"

Zapisz w zeszycie datę i temat lekcji: Metka i jej przyjaciele.

Jeśli masz taką możliwość wydrukuj kolorowankę , wklej pod tematem i pokoloruj. Jeśli nie, to narysuj Metkę samodzielnie :)

Z komentarz jakie zostawiliście pod wczorajszą lekcją wynika, że  spodobały Wam się przygody Metki :) Dlatego dzisiaj kolejne spotkanie z tą wyjątkowa owieczką :) Czas poznać  jej przyjaciół :
Metka to osierocona owieczka, która wychowywała się  w psiej budzie, dlatego zachowywała się jak pies :) Była rozbrykana, głośna, żywa, nieposłuszna, energiczna Chętnie bawiła się ze szczeniaczkiem Misiem. Miś i Metka bawiły się wspólnie kością, obszczekiwały obcych. Różniły się od siebie tylko sposobem odżywiania. Miś jadł kaszę z psiej miski, Metka skubała trawę i lizała sól zawieszoną specjalnie dla niej w siatce na słupie.
Miś - to wesoły szczeniaczek, synek Wiernej. Był trochę leniwy, a czasami kłótliwy ;)  
Wierna - mama szczeniaczka Misia. Z jej imienia łatwo się domyśleć, że była wierna, troskliwa i opiekuńcza. 
Wiesia i Zosia -  bliźniaczki, córki listonosza Pana Popiołka

Perełka …? No właśnie kim była Perełka ? Napisz odpowiedź w komentarzach :)

Spróbujcie teraz rozpoznać i opisać bohaterów lektury " Czarna owieczka" . Wykonaj ćw.1 i 2 na s.26. 



Odszukaj w tekście fragmenty, z których wynika, że  Metka spsiała :) ?
Następnie wykonaj ćw. 3, s.26

(…) Jak to spsiała, spytacie? Ano zwyczajnie, stała się psem. Jak Wierna i jak Miś. Metka robiła to wszystko, co robił Miś. Miś gonił kury, Metka goniła kury.
Miś brał lanie od koguta, Metka obrywała cięgi od tego samego Bielasa. Miś sprzeczał się z kaczkami, Metka odpędzała je od jadła. Miś skakał do wróbli,
Metka łapała motyle. Spali razem w budzie, razem wychodzili na wyprawy do ogrodu i nad sadzawkę. Gonili się po podwórzu, upędzali dokoła słupa. Ba! Jednakowo zmykali przed trzepaczką w karzącej dłoni ciotki Katarzyny! Jedno tylko ich dzieliło – jedzenie. Metka wsadzała wprawdzie nos do psiej miski, ale kaszy jeść nie mogła. Za to Miś robił wielkie oczy, kiedy Metka szczypała trawę albo skubała siano. Nadziwić się nie mógł, co też przychodzi do głowy jego Metce, że je takie obrzydliwości! (....)

Zastanowimy się teraz co jest myślą  przewodnią lektury i jaki jest z niej morał?

Kiedy minęły wakacje i Zosia z Wiesią  wróciły do domu, ze zdziwieniem stwierdziły, że ich owieczka Metka różni się od swej mamy Perełki. Nie jest smutna, czuła, ale rozbrykana i wesoła. Mimo to kochały ją taką, jaką była. Wiedziały, że trzeba kochać każdego takim, jakim jest. 
Wykonaj teraz ćw.4,s.27 i zobacz o czym rozmawiały dziewczynki. Były bardzo mądre i tolerancyjne. Tolerancja, to  szanowanie  czyichś poglądów, upodobań. odmienności. Polecam wiersz pod tym samym tytułem,  który świetnie opisuje, co to jest tolerancja.
W zeszycie pod kolorowanką lub rysunkiem Metki 
zapisz koniecznie morał z lektury : 
"Trzeba kochać każdego takim, jakim jest" 
 Na koniec wykonaj ćw. 5,s.27. Zwróć szczególną uwagę na spółgłoskę, po której piszemy rz. Polecenia z kropeczką wykonaj ustnie.

PRZERWAAA!!!
Ponieważ śmiech to zdrowie, zapraszam na spotkanie z pewnym bardzo zabawnym barankiem :)

Przed nami MATEAMATYKA  
Dzisiaj poćwiczymy mnożenie i dzielenie.

Na początek wykonaj obliczenia z ćw.1, s. 53  (ćwiczenia)

Zadanie 2 

Z ilustracji wynika, że  mnożenie można przedstawić jako dodawanie np.: 

6x6 , to 6+6+6+6+6+6
7x6, to 6+6+6+6+6+6+6
8x6, to ………….

Spróbuj teraz uzupełnić (na brudno) łańcuszek liczbowy z ćw.2 i dobierz działania do ilustracji z ćw. 3, s.45 (podręcznik)
Czas na zadania tekstowe. Otwórz podręcznik na s.53 i wykonaj zadanie 2 i 4. (zadanie 3 jest dla chętnych)


A na koniec dzisiejszych zajęć spotkanie z piosenką czyli ... 
MUZYKA :)

Przygotuj ćwiczenia do muzyki i otwórz je na s. 78-79
Posłuchaj piosenki, a następnie spróbuj ją zaśpiewać :) "Podwórko pod chmurką" MP3


W wolnej chwili polecam : MUZYCZNE ZABAWY


To już wszystko na dzisiaj. 
Życzę Wam miłego weekendu :)
 






































6 komentarzy:

  1. W książce Jana Grabowskiego pt."Czarna owieczka"Perełka była mamą czarnej, rozbrykanej owieczki Metki.Pozdrawiam całą klasę oraz panią Basię NIKOLA:-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Perełka to mama owieczki Metki. Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  3. Perełka była mamą Metki.

    OdpowiedzUsuń
  4. W opowiadaniu z książki "Czarna owieczka" Jana Grabowskiego mamą Metki to Perełka.

    OdpowiedzUsuń