Dzień dobry:)
Jak Wam minął majowy weekend ?
Jak Wam minął majowy weekend ?
Mam nadzieję, że dobrze
i dzisiaj z uśmiechem rozpoczynamy
kolejny tydzień nauki.
Podczas dzisiejszych zajęć zastanowimy się
co to jest uczciwość ?
-przeczytasz ze zrozumieniem tekst opowiadania
-uzupełnisz opowiadanie odpowiednimi fragmentami
-wypowiesz się na temat segregowania śmieci
-zaprojektujesz urządzenie lub zabawkę z recyklingu
-poćwiczysz dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
Co to jest uczciwość ? Przeczytaj uważnie :
Otwórz podręcznik na s.11 i przeczytaj opowiadanie pt.: "Dwa worki wstydu". Następnie spróbuj ocenić zachowanie bohaterów oraz zwróć uwagę na to, jak jest wynagradzana uczciwość?
Aby sprawdzić znajomość tekstu oraz wykonaj ćw. 1, s.10 (ćwiczenia). Uzupełnij brakujące miejsca odpowiednimi zdaniami z wyklejanki. Zwróć szczególną uwagę na budowę opowiadania. Zgodnie z zasadą w każdym opowiadaniu jest: wstęp (oznaczony kolorem zielonym), rozwinięcie (kolor żółty) i zakończenie (kolor niebieski).
Czas na ćwiczenia słownikowe.
Otwórz zeszyt i zapisz datę i temat dzisiejszej lekcji: Dbamy o nasze otoczenie.
Zastanów się teraz, jak inaczej możemy powiedzieć o kimś, kto jest uczciwy?
Uczciwy, to inaczej - prawdomówny, słowny, przyzwoity, porządny, rzetelny, solidny, ……………………… .
Przepisz te wyrazy do zeszytu. Jeśli znasz jeszcze inne , którymi można zastąpić wyraz uczciwy oczywiście możesz je dopisać.
Spróbuj teraz uzupełnić ustnie definicję pojęcia uczciwość brakującymi wyrazami. Postaraj się zrobić to bez zaglądania do książki (s. 11). Poproś kogoś z domowników, aby czytał głośno tekst, a Ty uzupełniaj go brakującymi wyrazami.
Uczciwość jest w życiu jest .................ważną sprawą. Osoba uczciwa mówi .................... , przestrzega ................., nawet gdy wie, że nikt tego nie sprawdzi. Osoba uczciwa dotrzymuje ......................., a kiedy popełni błąd , lub zrobi coś złego , potrafi ............................... .
Z dzisiejszej lekcji warto zapamiętać, że uczciwość to cech ,która jest bardzo ważna w relacjach z innymi oraz w przestrzeganiu ustalonych zasad. Określa konkretne postępowanie w danej sytuacji, a także cechę charakteru. Uczciwość to także szacunek do innych . Z ludźmi uczciwymi wszyscy czują się dobrze i bezpiecznie.
Pamiętaj!
Bądź uczciwy
wobec innych, ale pilnuj ich
by byli uczciwi wobec Ciebie.
Adam Alda
PRZERWAAA!!!
Podczas przerwy zachęcam do obejrzenia bajki
pt. : "Nagroda za uczciwość".
pt. : "Nagroda za uczciwość".
Rzeczy, które nikomu nie są już potrzebne to oczywiście śmieci. Niektóre z nich mogą być niebezpieczne, dlatego należy je wyrzucać do wyznaczonych pojemników, aby nie spowodować zagrożenia dla innych np. baterie, żarówki, przeterminowane leki. Są też takie, które można ponownie przetworzyć np.: plastik, papier.
Recykling to właśnie odzyskiwanie surowców do przetworzenia i ponownego wykorzystania. Recykling zmniejsza ilość odpadów na wysypiskach oraz ma duży wpływ na ochronę lasów, ponieważ drzewa dostarczają nam włókna roślinne, z których produkuje się papier.
Przeczytaj teraz wiersz z podręcznika na s. 12 -13 i zastanów się dlaczego nie wszystkie śmieci powinny trafić do kosza? Które z nich nadają się do powtórnego przetworzenia? A następnie wykonaj ćw.1 i 2 s,11. oraz ćw. 3 ,s.12 . Wykonaj również ćw. 5 ,s.13
Pomoc: ćw.1,s.11
Po ponownym przetworzeniu makulatury może powstać : papier toaletowy, papier do pakowania, wytłaczanki do jajek, nowe gazety, książki, podręczniki.
Wiele ciekawostek na temat śmieci, ich segregowania i przetwarzania znajdziesz tutaj:
SEGREGACJA ŚMIECI
Plastikowe odpady - materiał do recyklingu
Jako zadanie TECHNICZNE wymyśl jakieś urządzenie lub zabawkę, którą można wykonać z niepotrzebnych już przedmiotów. Na wykonanie tej pracy masz czas do piątku :) Liczę na Waszą kreatywność :)
https://www.youtube.com/watch?v=AStAgINKgXE
Dzisiaj kończymy blok tematyczny: Dbamy o nasze środowisko.
Jako zadanie dodatkowe, w wolnej chwili, możesz wykonać ćwiczenia i łamigłówki z serii:
Dzień odkrywców (ćwiczenia, s.14-15).
PRZERWAAA!!!
Czas trochę się poruszać :) Zapraszam do wesołej zabawy :)
MATEAMTYKA
Zadanie 1
Odejmowanie jest działaniem odwrotnym do dodawania. Możemy to wykorzystać przy sprytnych obliczeniach na dużych liczbach.
Otwórz teraz zeszyt.
Zapisz datę i temat lekcji : Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
Wykonaj teraz ćw. 2, s.42 (podręcznik) . Oblicz różnice i sprawdź za pomocą dodawania. Przepisz działania do zeszytu.
Poćwicz umiejętności rachunkowe i wykonaj ćw. 1,s.50 (ćw. 2 i 3 jest dla chętnych)
Następnie popraw treść zadania 4, s.50 (ćwiczenia) i rozwiąż je w zeszycie.
Poproś rodziców, aby zrobili zdjęcie rozwiązania i przesłali je do mnie.
Pamiętaj, aby wszystko dokładnie i czytelnie rozpisać.
Wypisz dane, szukane, obliczenie i oczywiście odpowiedź.
To wszystko na dzisiaj. Czas na relaks :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz