Witajcie :)
Kolejny tydzień nauki zdalnej rozpoczynają potyczki ortograficzne.
Potyczki ortograficzne. Sposób na rz mam - 9 ważnych liter znam.
A zanim przejdziemy do zajęć chcę Wam powiedzieć, że jesteście bardzo dzielni
i tak trzymajcie. Większość z Was wzorowo wypełnia swoje obowiązki i jestem z tego niezwykle dumna.
Wiem, że nie łatwo jest uczyć się w takich wirtualnych klasach, ale pamiętajcie,
że nauka to potęgi klucz i każda sumienna praca przynosi świetne efekty :)
Temat : Potyczki ortograficzne. Sposób na rz mam - 9 ważnych liter znam.
Cele:
- przeczytasz ze zrozumieniem wiersz
-wyszukasz w wierszu informacje o czynnościach bohaterów książki
-napiszesz z pamięci rymowankę
-wykonasz ćwiczenia ortograficzne utrwalające zasadę pisania rz po spółgłoskach b, p, d, t, g, k, ch, w, j
-poćwiczysz umiejętności rachunkowe w zakresie 100
-poznasz budowę i brzmienie trąbki
Otwórz podręczni z j. polskiego na stronie 22 i przeczytaj wiersz pt.: Trzy po trzy komuś z domowników. Pamiętaj, aby czytać z odpowiednią intonacją, zwracając uwagę na wszystkie znaki przystankowe. Następnie odpowiedz na pytania z pkt. 1
Zapisz w zeszycie datę i temat lekcji : Sposób na rz mam - 9 ważnych liter znam.
Czy wiesz co oznacza powiedzenie pamiętać na co dzień i od święta? Wyszukaj w rymowance fragment zawierający tę myśl :)
Pod tematem zapisz odpowiednią zwrotkę rymowanki i naucz się jej na pamięć :) Zaznacz innym kolorem rz i spółgłoski, po których piszemy rz.
Aby lepiej ją zapamiętać polecam dyktando biegane :) Pamiętacie taki sposób na ortograficzne łamigłówki ?
Wydrukuj zaznaczony fragment, przyklej lub połóż karteczkę w drugim końcu pokoju. Następnie odejdź od biurka i przeczytaj fragment rymowanki i spróbuj zapisać tyle ile się udało zapamiętać. Biegaj tak dotąd, aż przepiszesz cały tekst, Sprawdź czy udało się zrobić to bezbłędnie. To ćwiczenie wykonaj na brudno :)
Do biegu, gotowi, START ….! :)
Zadanie na ocenę :
- Wybierz cztery dowolne wyrazy z rz występujące w wierszu i zapisz je w obrazkowym słowniczku ortograficznym.
- praca w zeszycie: ćw. 2 s.29 (tylko dwa zdania) oraz zapisana wcześniej rymowanka.
Następnie poproś rodziców, aby zrobili zdjęcie Twojej pracy i przesłali je do mnie.
Na koniec wykonaj ćwiczenia: 1, 3 i 4, s. 28 i 29.
PRZERWAAA!!!
Czas na zdrową przekąskę i chwile przerwy :)
MATEMATYKA
Nadal ćwiczymy umiejętności rachunkowe w zakresie 100.
Przykładowe zadania:
Spróbuj dzisiaj popracować samodzielnie w ćwiczeniach. Na początek wykona obliczenia w ćw. 2,s.54 a następnie pozostałe: 1 i 3, s.54
Pamiętaj o tabliczce mnożenia i dzielenia powtarzaj codziennie, tylko systematyczna praca przynosi dobre efekty :)
Pamiętaj!
0 pomnożone przez jakąkolwiek liczbę zawsze daje wynik 0
0 x 8 = 0
0 x 28 = 0
Zrób sobie krótką przerwę, napij się wody i rozprostuj kości bo przed nami ..
MUZYKA
Ach, muzyka[...] To magia większa od wszystkiego, co my tu robimy!
J.K.Rowling - Harry Potter i Kamień FilozoficznyTrąbka to instrument dęty blaszany. Składa się z metalowej rury. Rura skręcona jest w pętlę. Z jednej strony zakończona kielichowym lub stożkowym ustnikiem, a z drugiej rozszerzeniem w kształcie dzwonu (czarą). Brzmienie trąbki w dużej mierze zależne jest od techniki gry i może być łagodne i melodyjne bądź ostre i wibrujące. Charakterystyczna dla tego instrumentu jest duża siła dźwięku i donośność. Zastosowanie tłumików pozwala na zmianę siły i barwy dźwięku. Istnieje również trąbka cyfrowa, umożliwiająca wydawanie z niej dźwięków innych niż dźwięk trąbki
Otwórz ćwiczenia na s. 82, ćw.2. Przeczytaj wiersz i poznaj budowę trąbki.
Oprócz najbardziej popularnych odmian trąbki używane są:
trąbka basowa
trąbka piccolo
trąbka kieszonkowa
Zastanów się o czym może opowiadać ta muzyka. Zilustruj ją rysunkiem ćw.5, s.83.
Wykonaj też ćw. 4 i wklej klocki rytmiczne w odpowiednie miejsca. Przypomnij sobie jak nazywają się poszczególne nuty. Podpisz je (cała nuta, półnuta, ćwierćnuta, ósemka) i poproś rodziców, aby zrobili zdjęcie ćw. 4 i 5, s.83 i przesłali je do mnie. Będzie to praca na ocenę :)
Ciekawostki
Historia trąbki jest bardzo stara, gdyż używano jej od wielu tysięcy lat. Najstarsze trąbki znajdujemy na rysunkach starożytnych Egipcjan, a dwie zostały nawet znalezione w grobowcu faraona Tutenchamona: jedna zrobiona ze srebra a druga z brązu.
Trąbka gra najwyższe dźwięki z całej rodziny instrumentów dętych blaszanych. Jest najważniejszym instrumentem całej grupy.
W orkiestrze są zwykle 2-4 trąbki. Instrument ten jest także powszechnie stosowany w orkiestrach dętych i w jazzie.
Louis Daniel Armstrong - ur. 4 sierpnia 1901r. w Nowym Jorku, zm. 6 lipca 1971 r. nowym Jorku.
Amerykański trębacz i wokalista jazzowy. Jeden z najwybitniejszych trębaczy i muzyków jazzowych w historii muzyki.
I tym muzycznym akcentem kończymy dzisiejsze zajęcia :)
Życzę Wam miłego dnia …. :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz