czwartek, 21 maja 2020

Witajcie!
Podczas dzisiejszych zajęć poszukamy ciekawostek 
na temat różnych zawodów.
 Stworzymy też, klasową listę wymarzonych zawodów :)

Temat: Kim będę jak dorosnę ? 
Cele:
- przeczytasz wiersz i wyszukasz w nim  potrzebne informacje
-wykonasz ćwiczenia językowe
-zastosujesz w ćwiczeniach poznane zasady ortograficzne
-poćwiczysz dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100
-zaśpiewasz piosenkę "Gdyby słońce było słodkie"
-wykonasz ilustrację na podstawie utworu muzycznego" Moja fantazja" 

Na początek przeczytaj głośno wiersz pt. "Magister uśmiechów", który znajdziesz w podręczniku na s.34. Następnie spróbuj odpowiedzieć na pytanie 1 i 2, s.35

Jak myślicie co to znaczy być magistrem uśmiechu? 

Jeśli wykonujemy coś co wywołuje radość u innych, 
bez wątpienia zasługujemy na tytuł " Magistra uśmiechu" 
np. architekt, projektując piękne domy, wywołuje radość ich mieszkańców. 

Każdy zawód jest bardzo ważny i  potrzebny.  Bywa też tak, że zawód to również pasja i dzięki temu wykonywanie swojej pracy sprawia wiele radości.
Na podstawie wiersza wykonaj teraz ćw. 1, s.48

 
Broker - coś sprzedaje, kupuje, to inaczej  agenta klienta.

Na podstawie wiersza, ilustracji i własnych doświadczeń 
wykonaj ćw. 2, 3, 4, s.48- 49 (ćw. 5 nie robimy)
Napisz w komentarzach Kim Ty chcesz zostać w przyszłości? 
Stworzymy klasową listę wymarzonych zawodów ;)

Pamiętacie ? Mam nadzieję, że tak :)
Dla utrwalenia proponuję ćw.1, s.36 (podręcznik)
Na pewno pamiętasz, że Rz jest również wymienne na
Sprawdź to w kolejnym ćwiczeniu:  2,s.36

Wykonaj jeszcze ćw. 6,s.49 (ćwiczenia), a pod tematem lekcji  ćw.7, s.49

Na podsumowanie naszych zajęć polecam  program TV 
i spotkanie z  waszymi rówieśnikami z różnych stron świata :)

PRZERWAAA!!!


Zabawa dla całej rodziny. Polecam ;)

MATEMATYKA 
Dzisiaj poznamy sposoby odejmowania liczb dwucyfrowych
 oraz poćwiczymy dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.

Zapisz w zeszycie datę i temat : Odejmowanie liczb dwucyfrowych.

ZADANIE 1
Przykład 1 
37 - 12 = 37 - 10 - 2 = 27 - 2 = 25
Przykład 2
37 - 12 = 37 - 2 - 10  = 35 - 10 = 25

Liczby dwucyfrowe możemy odejmować na dwa sposoby. Podobnie jak w dodawaniu wybierz sposób, który jest łatwiejszy dla Ciebie 
i wykonaj w zeszycie ćw. 2 ,s.52 . 

Na koniec  poćwicz dodawanie i odejmowanie poznanymi sposobami ćw. 2, c.63(ćwiczenia). Pomocnicze obliczenia możesz wykonać  w brudnopisie, a do tabelki wpisz tylko gotowe wyniki. 

MUZYKA

Przygotuj ćwiczenia do muzyki. Na s.84 znajdziesz słowa piosenki. 
Najpierw posłuchaj utworu , a następnie włącz go jeszcze raz 
i zaśpiewaj razem z muzyką :)
 Ta piosenka to podróż do krainy fantazji, spróbuj przez chwile pomarzyć
 i przenieść się w to niezwykłe miejsce :)

W ćw. 1, s.85 jest opis zabawy muzyczno -ruchowej. 
Zaproś kogoś z domowników i spróbujcie stworzyć akompaniament z gestodźwięków - tak nazywa się to  ćwiczenie:)

Dla miłośników rysowania, malowania itp. polecam ćw.2,s.85
Utwór, na podstawie którego namalujesz ilustrację:


Miłego weekendu :)
Dużo zdrówka, uśmiechu i odpoczynku....:)

10 komentarzy:

  1. Jeszcze nie wiem kim chciał bym być może kierowcą zawodowym, a może nauczycielem. Kuba Gozdołek

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w przyszłości chciałabym zostać piosenkarką lub przedszkolanką. Luiza

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wolę zostać weterynarką albo nauczycielką.:-);-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chcę zostać w przyszłości piosenkarką lub nauczycielką.POZDRAWIAM NIKOLA:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym chciała zostać lekarką lub weterynarką.Pozdrawiam 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym chciała zostać kucharka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jak dorosnę będę programistą Adam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym chciał być mechanikiem. Kuba O.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja chcę zostać policjantką z wydziału kryminalnego.Tosia :)

    OdpowiedzUsuń