Witajcie!
Podczas dzisiejszych zajęć poszukamy ciekawostek
na temat różnych zawodów.
Stworzymy też, klasową listę wymarzonych zawodów :)
Temat: Kim będę jak dorosnę ?
Cele:
- przeczytasz wiersz i wyszukasz w nim potrzebne informacje
-wykonasz ćwiczenia językowe
-zastosujesz w ćwiczeniach poznane zasady ortograficzne
-poćwiczysz dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100
-zaśpiewasz piosenkę "Gdyby słońce było słodkie"
-wykonasz ilustrację na podstawie utworu muzycznego" Moja fantazja"
Na początek przeczytaj głośno wiersz pt. "Magister uśmiechów", który znajdziesz w podręczniku na s.34. Następnie spróbuj odpowiedzieć na pytanie 1 i 2, s.35
Jak myślicie co to znaczy być magistrem uśmiechu?
Jeśli wykonujemy coś co wywołuje radość u innych,
bez wątpienia zasługujemy na tytuł " Magistra uśmiechu"
np. architekt, projektując piękne domy, wywołuje radość ich mieszkańców.
Każdy zawód jest bardzo ważny i potrzebny. Bywa też tak, że zawód to również pasja i dzięki temu wykonywanie swojej pracy sprawia wiele radości.
Na podstawie wiersza wykonaj teraz ćw. 1, s.48
Broker - coś sprzedaje, kupuje, to inaczej agenta klienta.
Na podstawie wiersza, ilustracji i własnych doświadczeń
wykonaj ćw. 2, 3, 4, s.48- 49 (ćw. 5 nie robimy)
Napisz w komentarzach Kim Ty chcesz zostać w przyszłości?
Stworzymy klasową listę wymarzonych zawodów ;)
Pamiętacie ? Mam nadzieję, że tak :)
Dla utrwalenia proponuję ćw.1, s.36 (podręcznik)
Na pewno pamiętasz, że Rz jest również wymienne na r
Sprawdź to w kolejnym ćwiczeniu: 2,s.36
Wykonaj jeszcze ćw. 6,s.49 (ćwiczenia), a pod tematem lekcji ćw.7, s.49
Na podsumowanie naszych zajęć polecam program TV
i spotkanie z waszymi rówieśnikami z różnych stron świata :)
PRZERWAAA!!!
Kliknij : A może potańczymy :)
Zabawa dla całej rodziny. Polecam ;)
MATEMATYKA
Dzisiaj poznamy sposoby odejmowania liczb dwucyfrowych
oraz poćwiczymy dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.
Zapisz w zeszycie datę i temat : Odejmowanie liczb dwucyfrowych.
ZADANIE 1
Przykład 1
37 - 12 = 37 - 10 - 2 = 27 - 2 = 25
Przykład 2
37 - 12 = 37 - 2 - 10 = 35 - 10 = 25
Liczby dwucyfrowe możemy odejmować na dwa sposoby. Podobnie jak w dodawaniu wybierz sposób, który jest łatwiejszy dla Ciebie
i wykonaj w zeszycie ćw. 2 ,s.52 .
Na koniec poćwicz dodawanie i odejmowanie poznanymi sposobami ćw. 2, c.63(ćwiczenia). Pomocnicze obliczenia możesz wykonać w brudnopisie, a do tabelki wpisz tylko gotowe wyniki.
MUZYKA
Przygotuj ćwiczenia do muzyki. Na s.84 znajdziesz słowa piosenki.
Najpierw posłuchaj utworu , a następnie włącz go jeszcze raz
i zaśpiewaj razem z muzyką :)
Ta piosenka to podróż do krainy fantazji, spróbuj przez chwile pomarzyć
i przenieść się w to niezwykłe miejsce :)
Kliknij: "Gdyby słońce było słodkie"
W ćw. 1, s.85 jest opis zabawy muzyczno -ruchowej.
Zaproś kogoś z domowników i spróbujcie stworzyć akompaniament z gestodźwięków - tak nazywa się to ćwiczenie:)
Dla miłośników rysowania, malowania itp. polecam ćw.2,s.85
Utwór, na podstawie którego namalujesz ilustrację:
Kliknij: "Moja fantazja"
Miłego weekendu :)
Dużo zdrówka, uśmiechu i odpoczynku....:)
Jeszcze nie wiem kim chciał bym być może kierowcą zawodowym, a może nauczycielem. Kuba Gozdołek
OdpowiedzUsuńJa w przyszłości chciałabym zostać piosenkarką lub przedszkolanką. Luiza
OdpowiedzUsuńJa wolę zostać weterynarką albo nauczycielką.:-);-D
OdpowiedzUsuńJa chcę zostać w przyszłości piosenkarką lub nauczycielką.POZDRAWIAM NIKOLA:D
OdpowiedzUsuńJa bym chciała zostać lekarką lub weterynarką.Pozdrawiam 😉
OdpowiedzUsuńJa bym chciała zostać kucharka.
OdpowiedzUsuńPatrycja Rzewusks
UsuńJa jak dorosnę będę programistą Adam
OdpowiedzUsuńJa bym chciał być mechanikiem. Kuba O.
OdpowiedzUsuńJa chcę zostać policjantką z wydziału kryminalnego.Tosia :)
OdpowiedzUsuń