wtorek, 5 maja 2020

Dzień dobry :)
Dzisiaj rozpoczynamy nowy krąg tematyczny: 

Z wizytą na wsi


Podczas zajęć: 
- przeczytasz ze zrozumieniem tekst informacyjny
-będziesz posługiwał się słownictwem określającym stosunki czasowe (dzisiaj, jutro, wczoraj…)
-nazwiesz elementy krajobrazu wiejskiego
-poznasz wybrane gatunki zbóż i pochodzące z nich produkty
-poćwiczysz umiejętności rachunkowe

Do tematu zajęć wprowadzi nas piosenka pt.: " Bo na wsi " 
Posłuchajcie :)  https://www.youtube.com/watch?v=9KdueuWIu3g

 Wieś jest osadą rolniczą,  w której większość ludności zajmuje się rolnictwem, uprawą roślin i hodowlą zwierząt. Krajobraz wiejski dawniej przedstawiał niewielkie domy, jedną drogę oraz ciągnące się w nieskończoność pola  i lasy . Domki Stały w równych rzędach. Niektóre miały białe ściany, inne widoczne pustaki lub cegły. Krajobraz wsi to także mieszkańcy dbający o rośliny i zwierzęta. Rytm życia mieszkańców wsi wyznaczały pory roku i zjawiska przyrodnicze. Krajobraz wiejski kojarzył się ze spokojem, ale i ciężka pracą.   


 W obecnych czasach, gdy świat pędzi za nowoczesnym stylem życia, mieszkańcy  miast uciekają na wieś, która coraz mniej ma wspólnego z rolnictwem, oazą spokoju, ciszą oraz kontaktem z naturą. Niektóre gospodarstwa są już bardzo nowoczesne i wyposażone w doskonałe maszyny, sprzęt rolniczy, budynki. Atrakcyjne wsie, staja się interesującym miejscem dla mieszkańców miast, szukających na wsi lepszego życia. Natura nie jest już tak ważna, jej miejsce zajmuje wygoda. Mieszkańcy wsi coraz częściej rezygnują z rolnictwa na jej terenach. Jego miejsce zajmują usługi i rekreakcja (gospodarstwa agroturystyczne.


Zarówno dawna jak i obecna  wieś niezmiennie zachwyca nas pięknem przyrody:








      


Aby zobaczyć jak zmieniała  się wieś  na przestrzeni lat
 zapraszam na krótką wycieczkę 
do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu: 



Polecam również wizytę w Muzeum Wsi Lubelskej oczywiście w Lublinie :)
To miejsce, to również świetny pomysł na klasawą wycieczkę :) 

Przygotuj teraz zeszyt, ćwiczenia i podręcznik
Zapisz datę  i temat dzisiejszej lekcji : Mój dzień na wsi. 

Następnie wykona ćw. 3,s.17.(ćwiczenia) Na podstawie ilustracji i podanego słownictwa dowiesz się jakie zajęcia i prace są  wykonywane na wsi.

Następnie przeczytaj uważnie opowiadanie z podręcznika, s.16 pt.: " Zwykły czy niezwykły? i opowiedz komuś z domowników ,jak wyglądał dzień Marka. Co niezwykłego się wydarzyło i z jakiego powodu Marek lubi mieszkać na wsi? 



W komentarzach możesz opisać  krótko swój niezwykły dzień :) 
Myślę, że mogą to być bardzo ciekawe opisy ;)
  
Zanim wykonasz ćw. 1, s.16  zapamiętaj, że zawsze kiedy opisujemy jakąś przygodę używamy konkretnych określeń czasu, np. dzisiaj, wczoraj, jutro, popołudniu, wieczorem . Dzięki nim, wiemy kiedy coś się wydarzyło lub wydarzy. Warto też przypomnieć, że czasowniki określają czynności i odpowiadają na pytania:
 Co robi ? Co robią ? (Pamiętaj, że czasowniki w zdaniu podkreślamy podwójną linią :) 



Polecenie z kropeczką wykonaj w zeszycie. Zapisz zdania najpiękniej jak potrafisz i poproś rodziców o przesłanie zdjęcia Twojej pracy do mnie. Postaraj się, bo będę zwracała uwagę również na pismo :)

Do dzieła :)

PRZERWAAA!!!


Czas na chwilę relaksu i łyk wody,  oczywiście dla zdrowia i urody :) 
I UWAGA koniecznie  odejdź  od komputera, 
na pewno też potrzebuje chwili odpoczynku ;)

Podczas dzisiejszej lekcji warto też wspomnieć o zbożach uprawianych na polu przez rolników. 

 Przeczytaj tekst informacyjny ze str. 18-19. Zwróć uwagę jakie zboża uprawia się w Polsce oraz co z nich otrzymujemy . 

Znana Wam myszka ma jeszcze kilka innych ciekawostek o roślinach uprawnych. Zobaczcie i posłuchajcie. Następnie wykonaj ćw. 4 i 5, s.18.  





Zapamiętaj koniecznie pisownię tych wyrazów : 

żyto
zboże


Na koniec spróbuj rozpoznać i odpowiednio podpisać zboża i produkty  z ćw. 4 i 5, s.18

Dla chętnych przesyłam sprawdzający teścik :) 
https://wordwall.net/pl/resource/1970304/bez-nazwy16

I czas na gimnastykę umysłu. 
Przygotuj  ćwiczenia i podręcznik do matematyki. 


Na rozgrzewkę wykonaj obliczenia z podręcznika , ćw.2, s.43. 

Odejmowanie jest działaniem odwrotnym do dodawania. Możemy to wykorzystać przy sprytnych obliczeniach na dużych liczbach, np. takich : 

Przykład 1: 

 43 + ? = 50                50 - 43 = ?

50 - 43 = 50 - 40 - 3 = 10 - 3 = 7

Pomoc (kolumna 3) 
Tym razem też możemy  zamienić liczby miejscami:  


36 - ? = 28                  36 - 28 = ?

A obliczyć można to tak : 
36 - 28 = 36 - 20 - 8 = 16 - 8 = 8

Obliczenia wykonaj w swoim brudnopisie. Możesz też wykonać te obliczenia w pamięci ;)

Następnie spróbuj rozwiązać zadanie 1 i 4, s.43 (podręcznik)
Pomoc/zadanie 1
60 - 9 = 
zadanie 4
52 zł + 6 zł = 52 - 2 -  4 = 50 - 4 =46

Otwórz teraz ćwiczenia i rozwiąż zadania : 1,2 i 3 ,s.51. (polecenie z kropeczką w ćw.2 jest dla chętnych)
ćw.1,s.51

Robert: 74 zł              74zł - 6zł  = 
Adam- 98 zł               98zł - 5zł =
Maciek - 57 zł            57zł - 7zł  = 


To wszystko na dzisiaj.
 Miłego dnia :)



5 komentarzy:

  1. Mój super dzień będzie za 2 dni ,ponieważ będę miał urodziny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój super dzień był w tedy gdy przeprowadzaliśmy się do nowego domu na wsi.Pozdrawiam NIKOLA:-*

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdy dzień spędzony na zabawie z moim psem jest niezwykły i pełen przygód. Pozdrawiam Kuba O.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój niezwykły dzień będzie w lato dlatego bo przeprowadzę się do nowego domu na wsi.:-);-D

    OdpowiedzUsuń