czwartek, 28 maja 2020

Witajcie :)
 Piątek , Piąteczek, Piątunio :)
Podczas dzisiejszych zajęć zastanowimy się jak dobrze zaplanować domowe zakupy. 
Temat: Planujemy zakupy
Cele:
- przeczytasz opowiadanie i przedstawisz wnioski
- uzupełnisz opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej
- poznasz budowę i brzmienie kontrabasu
-wykonasz pracę plastyczną 

Otwórz podręcznik na s. 43 - 45 i przeczytaj opowiadanie M.E. Letki " Zeszyt z wydatkami".
Podczas czytania zwróć uwagę na to: 
  • Co rodzice notowali w specjalnym zeszycie? Dlaczego i po co to robili?
  • Co chciał kupić każdy z członków rodziny za zaoszczędzone pieniądze? Czy były im potrzebne te przedmioty?
  • Co postanowili kupić członkowie rodziny Jasia i dlaczego ?
  • Jakie zmiany zanotował tata w swoim zeszycie?
Na podstawie opowiadania wykonaj ćw.1 i 2,  s. 58

Pamiętaj, że zakupy warto jest dobrze przemyśleć i zaplanować. Często kupujemy w pośpiechu nie zastanawiając się czy te przedmioty będą użyteczne i czy na pewno są nam potrzebne. Warto pamiętać , że nie zawsze to co jest drogie jest lepsze.  Musimy też uważać na promocje czy piękne reklamy. Często, są to sprytne pułapki na klientów ;) 

OSZCZĘDZANIE
Grosz do grosza , a będzie …..


Zarządzanie pieniędzmi  to cenna umiejętność, której trzeba się nauczyć, by stać się w przyszłości niezależnym odpowiedzialnym za siebie i za bliskich. Aby dzieci mogły się tego uczyć już od najmłodszych lat,  rodzice często  decydują się przekazywać im kieszonkowe lub oferują zapłatę za dodatkowe drobne prace domowe, dostosowane do ich wieku. Warto wtedy mieć swoją skarbonkę, aby zbierać  je  na konkretny cel    - wymarzony zakup. W ten sposób dzieci uczą się, że  pieniądze trzeba szanować i rozsądnie wydawać. 

Zapraszam na filmik o zakupach. Zobaczcie co nawywijał Miś ;)
Spróbuj teraz zaplanować swoje zakupy i napisz w komentarzach:  
Co Ty chciałbyś sobie kupić ? 
Wczoraj tak pięknie pisaliście o swoich mocnych stronach mam nadzieję,  
że dzisiaj też będę miała co poczytać ;) 

Sztuka pisania 
OPOWIADANIE
 Na podstawie historyjki obrazkowej (podręcznik, s.46) spróbuj opowiedzieć o przygodzie Marylki. Następnie przeczytaj opowiadanie ze s. 47 i  uzupełnij je wyrazami z ramki. A na koniec wykona ćw. 2, s. 59. Uzupełnij zdania tak, aby powstało opowiadanie.


Jako podsumowanie dzisiejszych zajęć, 
zapisz datę i temat w zeszycie : Planujemy zakupy     
oraz : 
Pamiętaj kolego!
 Nie kupuj byle czego!

Pod spodem możesz wkleić i pomalować kolorowankę 
lub samodzielnie narysować, np. siebie na zakupach :)



PRZERWAAA!!!
Czas na chwilę odpoczynku i zdrową przekąskę :)

MUZYKA
Podczas dzisiejszych zajęć poznasz budowę i brzmienie skrzypiec. 
Przygotuj ćwiczenia do muzyki i coś do pisania :)

Muzyczne powitanie :) Posłuchaj piosenki :
Otwórz teraz ćw. na s. 86 - 87 i  przeczytaj słowa piosenki. Następnie włącz nagranie jeszcze raz i  zaśpiewaj :)
w ćw. 1 jest propozycja zabawy muzyczno - ruchowej w duecie. Duet , to jak pamiętasz dwie osoby , zaproś więc kogoś z domowników do wspólnej zabawy :)

Zapraszam na film : 

A teraz wpisz nazwy części kontrabasy w ćw. 3, s.88. Ponieważ jest on bardzo podobny do skrzypieć,  skorzystaj z opisu na s. 71 (ćwiczenia)
Instrumenty, które poznaliśmy do tej pory to m.in : gitara, fortepian, skrzypce, trąbka, kontrabas Podpisz więc instrumenty na s. 87. 

Dla chętnych :)
Kliknij : KONTRABAS
Na koniec otocz pętlą rysunki zwierząt, których głosy może naśladować kontrabas          i wykonaj ćw. 4, s.88

PRZRWAAA!!!


PLASTYKA

Sowa to chyba najbardziej tajemniczy z ptak, który jest symbolem mądrości. 
Na pewno słyszałeś powiedzenie: Sowa mądra głowa 

Na dzisiejszej plastyce wykonasz właśnie KOLOROWĄ SOWĘ
Przygotuj : 

-kolorowe kartki z bloku rysunkowego
- ołówek
-czarny marker/ flamaster
- nożyczki
- klej
-kartka z bloku A4 na tło, może być biała lub kolorowa 

JAK WYKONAĆ SOWĘ ?

DLA KAŻDEGO COŚ MIŁEGO :)
Propozycja dla mamy,  która lubi szyć :)

Kliknij: SOWA PRZYTULANKA

To wszystko na dzisiaj. 
Koniecznie prześlijcie zdjęcie swojej  pracy. 
Chętnie zobaczę jak prezentują się Wasze SOWY.


MIŁEGO WEEKENDU i.....














7 komentarzy:

  1. Ja bym chciała sobie kupić grę "PIE FACE".POZDRAWIAM NIKOLA:-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chcę sobie kupić tablet graficzny. Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry,ja chcę kupić "DŁUGOPIS 3D",pozdrawiam serdeccznie.:-);-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zbieram na zegarek do dzwonienia i długopis 3D. Patrycja Rzewuska

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym chciała sobie kupić tablet graficzny i figurkę z mojej ulubionej gry Patrycja:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym chciał żywego pieska Adam

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam ja chciałabym iPad z specjalną aplikacją do rysowania.Luiza

    OdpowiedzUsuń