Dzień dobry :)
Podczas dzisiejszych zajęć ocenisz poziom swoich umiejeności.
Temat przewodni,
to SPRAWDZAM SIEBIE
Temat: Sprawdzam siebie. Świat jest pełen kolorów.
Cele:
- zastosujesz poznane zasady ortograficzne - pisownia wyrazów z ó , rz
- dokonasz klasyfikacji podanych rzeczowników i czasowników
- uporządkujesz wyrazy zgodnie z porządkiem alfabetycznym
- ocenisz poziom swoich umiejętności
-rozwiążesz zadania związane z pomiarami
Na początek proponuję ćw. 2 i 3, s.47. W ćw. 2 spróbuj rozpoznać kwiatki i podpisz odpowiedni ilustracje. W ćw. 3 uzupełnij luki w wyrazach i przypomnij zasady pisowni ó i rz po spółgłoskach. (polecenia z kropeczka nie trzeba robić)
Następnie sprawdź swoją wiedzę rozwiązując ćw. ze str. 52 i 53.
Zanim zaczniesz wykonywać ćwiczenia przypomnij sobie :
Co to są rzeczowniki?
Co to są czasowniki?
Pamiętaj również, że czasowniki występują w:
liczbie pojedynczej - jeśli dana czynność wykonuje jedna osoba
np. Ania śpiewa
liczbie mnogiej - jeśli wykonują ją dwie osoby lub więcej
np. Ania i Zosia śpiewają
A dla chętnych :
"Żaba i kwiatek "- ż czy rz ? https://dyktanda.online/app/dyktando/84
" Królewska papuga" - ó czy u ? https://dyktanda.online/app/dyktando/693
PRZERWAAA!!!
Podczas przerwy przygotuj coś do mierzenia: linijkę, centymetr krawiecki
lub taśmę mierniczą.
MATEMATYKA
Podczas dzisiejszej lekcji będziemy rozwiązywać zadnia związane z mierzeniem.
Na matematyce zazwyczaj będziemy mierzyć różne długości za pomocą linijki, ale w życiu codziennym jest jeszcze parę innych narzędzi, którymi takich pomiarów możemy dokonywać. Są to np.:
- centymetry krawieckie (dla długości od kilkunastu do 150 cm),
- miarki budowlane (nawet do kilkunastu metrów),
- suwmiarki (dla bardzo małych długości takich jak kilka milimetrów),
- miarki laserowe (na bardzo duże odległości, gdzie trudno jest nam przyłożyć centymetr lub miarkę),
- i wiele, wiele innych...
Jednostką miary jest znany Wam
1 centymetr = 1cm
O wiele większą jednostką jest
1 metr = 1m
Popatrz na przykłady w w podręczniku, s. 54 i 55, spróbuj ustnie odpowiedzieć na podane pytania. Następnie zastanów się co mierzymy w metrach a co w centymetrach ?
Podaj kilka przykładów w komentarzach :)
Zapisz w zeszycie datę i temat lekcji: Centymetry i metry.
Pod spodem, innym kolorem zapisz :
1 centymetr = 1 cm
1 metr = 1 m
100 cm = 1m
W ćw. 1, s. 65 (ćwiczenia) zastanów się ile centymetrów brakuje do 100 cm. Odczytaj i uzupełnione działania a następnie przepisz je do zeszytu.
Zamiast ćw.3, s.65, zmierz
- dowolną kredkę w swoim piórniku
- długość swojego biurka
- szerokość łóżka
- długość parapetu w pokoju
- obwód głowy brata / siostry /mamy / taty :)
Zapisz pomiary w zeszycie.
Wskazówka
Jeśli jakiś przedmiot ma mniej niż 100 cm, np. 65cm,
to zapiszemy ten wymiar tak: 65 cm
Jeśli ma więcej niż 100 cm, np. 120 cm zapiszemy tak: 1m 20 cm,
bo: 120 cm = 100cm + 20 cm
100cm = 1m +20 cm = 1m20cm
Wykorzystaj wskazówkę podczas pomiarów i zapisu w zeszycie.
Na koniec polecam filmik, z którego dowiesz się kilku ciekawostek związanych z mierzeniem :)
kliknij: Jednostki miary
Dziękuję za kolejny dzień wspólnej nauki :)
Miłego dnia :)
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńDzień dobry Patrycja :) Zarówno w metrach jak i centymetrach możemy zmierzyć i szerokość i długość. Jeśli jest to mały obiekt czy przedmiot, to zmierzymy go w centymetrach, bo centymetr to jednostka miary mniejsza niż metr. W metrach zmierzymy za to duże obiekty, przedmioty jak np. meble :) Pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńW metrach mierzymy:ściany,,podłogę,okno,drzwi,a w centymetrach:okładki książek i zeszytów,blok rysunkowy,ramka na zdjęcie.Pozdrawiam całą klasę i Panią BASIĘ NIKOLA;-*
OdpowiedzUsuńW metrach możemy zmierzyć długość i szerokość boiska, szkoły, domu i budynków. W centymetrach można zmierzyć długość spódnicy, spodni, rękawa ;-)
OdpowiedzUsuńW cm mierzymy :wzrost, ubrania a metrach np odległość do sąsiadów. Pozdrawiam Olga😉
OdpowiedzUsuń